پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
اگر مو لای درز درستی و صحت برخی اخبار محرمانه که حاکی از تلاش و کوشش عده ای از صاحب منصبان همسایگان شمالی شهرستان برای دست اندازی به نقشه و جغرافیای کاشان است نرود باید و لازم است که مسئولان اجرایی شهر اعم از فرمانداری، شهرداری و شورای شهر به هوش و به گوش باشند تا مبادا در پس مذاکره برای طرح حرم تا حرم گوشه ای از جغرافیای شهرستان کاشان کاسته شود.

شعار سال: مبادا فردا روزی از خواب بیدار شویم و ببینیم که ناغافل و یکهویی تابلوی خوش آمدگویی به مسافران ورودی به شهر قم چند کیلومتری به داخل حوزه استحفاظی منتقل و در زمین کوبیده شده است! جدا از زمینه سازی پنهان برای ناخنک به جغرافیای شهرستان کاشان گویا تغییر مسیر آب نابر از طریق کانالی به طرف سد 15 خرداد نیز مدتهاست شروع شده و علاوه بر این ظاهراً خوابهایی برای برداشت از سفره های زیرزمینی آب در مناطق برزگ و نیاسر از طریق خوانسار و انتقال آن به قم، دیده اند. همه این موارد حاکی از آن نگاه ویژه قم و چشم طمع برخی مسئولان آن به منابع و ظرفیت های کاشان برای توسعه خود است. اولین واکنش هر شهروند دلسوزی به این اخبار این است که خدا کند این اخبار واقعیت نداشته باشد. چرا که چنین اتفاقاتی بیش از هر چیز خدشه به هویت کاشان است. از کنار این تحولات کمی تا قسمتی پنهانی و زیان آور به حال مردم منطقه فرهنگی کاشان نمی توان به راحتی عبور کرد که در غیر اینصورت و در برابر پرسش آیندگان که با جغرافیای شهر و منطقه ما چه کردید جز شرمندگی پاسخ دیگری نخواهیم داشت. انتظار این است که در مقابل انتشار چنین اخباری مسئولین شهر نسبت به صحت و سقم این خبر اظهار نظر نموده و واکنش فعال و مثبتی از خود نشان دهند. در همین راستا گویا این اخبار نامیمون از سوی برخی منابع آگاه و مطلع به گوش نماینده شهرستان کاشان در مجلس و مدیران شهری کاشان هم رسیده که در پس مذاکره با مسئولان کاشان و قم پیرامون طرح حرم تا حرم مسیر مابین مرقد مطهر علی بن محمد باقر(ع) تا مسجد مقدس جمکران و بارگاه حضرت معصومه(ع) طرف مقابل به طور پنهانی و از طریق وزارت کشور در حال تغییر خطوط تقسیمات کشوری بین دو شهرستان است. بنابراین مسئولان و نماینده محترم به تکاپو انداخته تا به قول معروف ته و توی ماجرا را به طور کامل رصد کنند و اگر در پس برخی مذاکرات میان مقامات استان های قم و مرکزی و شهرستان کاشان برای برخی طرح های مشترک عمرانی، نیتی غیر قانونی برای کم کردن از مساحت کاشان در تقسیمات کشوری در میان است تا مثلاً از منابع آبی و معدنی و پتانسیل طبیعی و کوهستانی برزک، نیاسر و سده هم سهمی به دیگران برسد با واکنشی به موقع مانع از این اقدام شوند.این طور که راویان اخبار بر صحت اظهارات خود تأکید دارند در این ماجرا پای کویر گرم و سوزان مرنجاب و دریاچه نمک آران و بیدگل هم در میان است و برخی مترصد اضافه کردن بخشی از این منطقه به استان قم هستند تا مشخص شود که در این نقشه بلندپروازانه و توسعه طلبانه، آران و بیدگل نیز سهمی دارد. به خصوص که همواره یکی از موضوعات دارای اهمیت برای این شهرستان، سهم آران و بیدگل از استحصال منابع دریاچه نمک است که فعلاً در اختیار قم قرار دارد. نکته ظریف اینکه چنانچه طرح فرضیه فوق صحت داشته باشد، مردم این شهر باید به هوش و ذکاوت عده ای از سیاسیون خود شک کنند که چگونه قصد داشتند با طرح الحاق آران و بیدگل به قم با دست خود منابع طبیعی و فرهنگی شهر خود را دودستی به آن استان تقدیم کنند. چرا که هنوز این شهر به استان قم ملحق نشده چنین نقشه هایی وجود دارد، چه رسد به اینکه جزء استان هم باشد.

در چنین اوضاع و احوالی است که باید گفت از استان شدن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده نگذارید همینی که هستیم را از ما بگیرند و کاشان باشد و حوضش! نگذارید به جزیره ای در بین 3 استان تبدیل شویم و در یادمان بماند که زمانی نام کاشان چهل حصاران بوده، یعنی در میان چهل حصار و قلعه که هرکدام دهها کیلومتر وسعت داشته است و اکنون ما نمی توانیم یک حصار مانده از آنرا حفظ کنیم!خدا رحمت کند درگذشتگانی که برای دفاع از حق مردم شهرمان عمامه از سر برمی گرفتند و یا نماینده شهرمان که در مجلس فریاد وا مسلمانا سر داد تا حق قالیبافان و کارگران کاشان را بگیرد، اما کجایند که ببینند قالی که هیچ، زمین از زیر پایمان می کشند ؟!

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از هفته نامه مردم سیلک، تاریخ ، کد مطلب: 86928: www.mardom-sialk.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قمیییییییییییه اصلللل
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
مقالتونو برسی کنید و تصحیح کنید .
آخه مرد مومن چی برا خودت نوشتی این اصفهانی ها هستند که به زور میخوان کاشونو الحاق کنند به قم اون وقت ما چشم طمع به کاشون داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین