پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
در این نوشتار با ۱۰ نیرومندترین و قویترین ارتش آسیا آشنا می شویم که ایران نیز در این فهرست در رتبه هفتم جای دارد.

شعار سال: در این نوشتار با  ۱۰ نیرومندترین و قویترین ارتش آسیا آشنا می شویم که ایران نیز در این فهرست در رتبه هفتم جای دارد.

۱. چین

با بیش از ۲.۳ میلیون نیروی فعال، ارتش آزادی مردم بزرگ‌ترین نیروی ارتش دائمی دنیا و نیرومندترین و قویترین ارتش آسیا است. چین دولت شناخته‌ی شده‌ای در زمینه‌ی سلاح‌های هسته ای است. یک ابرقدرت نظامی بالقوه است. طی سال‌ها سیستم‌های موشکی پیشرفته‌ی بی‌شماری را ساخته یا به دست آورده است.

چین با ۱۲.۲٪ افزایش هزینه‌ها طی یک سال گذشته، یک سیاست سخت‌گیرانه‌ی هزینه‌های کلان نظامی را در پیش گرفته است.

۲. هند

هند دولتی با سلاح هسته‌ای و یک قدرت اصیل است. این کشور بزرگ‌ترین واردکننده‌ی کالاهای نظامی است. هند سومین ارتش دائمی دنیا و دومین نیرومندترین و قویترین ارتش آسیارا دارد. از نظر هزینه‌های نظامی در بین کشورهای مختلف در رده‌ی نهم قرار دارد. ۱۰۰،۰۰۰ نیروی ارتش و پلیس برای خدمت در ۳۵ عملیات حافظ صلح سازمان ملل در چهار قاره فراهم کرده است.

هند موشک‌های بالستیکی دارد که قادرند بازه‌ای به اندازه‌ی تمام پاکستان یا بیش‌تر چین را مورد اصابت قرار دهد. راهبرد نظامی هند تحت سلطه‌ی درگیری طولانی‌مدتش با پاکستان بوده است، گرچه در گذشته جنگ‌هایی جزئی بین هند و چین رخ داده است.

۳. کره شمالی

ارتش کره‌شمالی، سومین نیرومندترین و قویترین ارتش آسیاو بخصوص منطقه شرق این قاره است ؛ به نحوی که سایت "گلوبال فایر پاور”، این کشور را بیست و پنجمین قدرت بزرگ نظامی دنیا معرفی می‌کند. بر اساس آمار پایگاه قدرت آتش جهانی(GFP) نیز نیروهای زمینی، دریایی و هوایی کره‌شمالی، دارای تجهیزات گوناگونی هستند.

کره شمالی بیش از ۲۴ میلیون نفر جمعیت داشته و ارتش این کشور نیز ۷۰۰ هزار نفر نیروی انسانیِ آماده رزم در اختیار دارد. همچنین ۴۵۰ هزار نفر هم به عنوان "نیروی ذخیره”، آماده انجام عملیات هستند.

۴. روسیه

این کشور بابودجه­‌ی دفاعی: ۶۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفرپرسنل فعال ارتشو حدود پنجاه هزار هواپیما و ۳۰۰ ناو جنگی چهارمین قدرت ارتش آسیا است.

۵. پاکستان

پاکستان یک قدرت منطقه‌ای و متوسط است، و پنجمین نیرومندترین و قویترین ارتش آسیا را دارد. بدو شک پاکستان یکی از بهترین نیروهای ارتش دنیا را از جنبه‌های مختلف دارا است.

وقتی پای محافظت از کشور در مقابل تمام تهدیدهای داخلی و خارجی در میان باشد، ارتش پاکستان در طول سال‌ها برتری و قدرت خود را اثبات کرده است.

۶. کره‌ی جنوبی

کره‌ی جنوبی قدرتی منطقه‌ای با دهمین بزرگترین بودجه‌ی دفاعی دنیا و ششمین نیرومندترین و قویترین ارتش آسیا است. این کشور ۲.۶ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۵ درصد تمام هزینه‌های دولت را به ارتش‌اش اختصاص می‌دهد. کره‌ی جنوبی از نظر تعداد نیروهای فعال (بیش از ۶۵۰،۰۰۰)، در دنیا ششم است.

کره‌ی جنوبی به خاطر افزایش جنگ افزارهای چین و ژاپن، و تهدید دائمی کره‌ی شمالی هزینه‌های دفاعی‌اش را افزایش داده است. کره‌ی جنوبی با توجه به اندازه‌ی کوچک کشورش ارتش نسبتا بزرگی دارد. تعداد زیادی نیروی فعال و نیروی ذخیره دارد. تانک‌ها و هواپیماهای زیادی دارد. ارتش کره‌ی جنوبی به طور کلی به خوبی تعلیم دیده‌اند و معمولا با ایالات متحده در تمرین‌های نظامی شرکت می‌کنند. نیروهی هوای کره‌ی جنوبی نیز ششمین نیروی هوایی بزرگ دنیا است.

۷. ایران

ایران دارای یک ارتش دائمی بزرگ است و خود تجهیزات نظامی تولید می‌کند. بودجه‌ی دفاعی آن ۶.۳ میلیارد دلار و جمعیت آن ۷۹.۸۵۳.۹۰۰ است. این کشور ۵۴۵،۰۰۰ نیروی فعال در خط مقدم، ۲۴۰۹ تانک، ۴۸۱ هواپیمای جنگی و ۳۱ زیردریایی دارد.ایران در حال حاضر، با در اختیار داشتن این تسلیحات قدیمی و تسلیحات جدیدی مانند تانک ذوالفقار که در داخل این کشور تولید شده است، هشتمین ارتش قدرتمند جهان را در اختیار دارد. توانمندی نظامی این کشور به غیر از برنامه موشکی آن دارای ماهیتی تدافعی است.

نیروی دریایی ایران دارای ۴۰۰ناوگان دریایی است که از این تعداد، بیش از ۲۵۰مورد از آنها را قایق‌های گشتی کوچک تشکیل می‌دهند که در ژانویه ۲۰۱۶برای دستگیری ملوانان آمریکایی مورد استفاده قرار گرفتند. نیروی دریایی ایران همچنین دارای ۳۳فروند زیردریایی است که از این حیث، ایران را در رده پنجم جهان قرار داده است.

از این ۳۳فروند زیردریایی، ۳مورد از آنها زیردریایی ۴هزار تنی "کلاس کیلو” ساخت روسیه با موتور دیزلی الکتریکی هستند که می‌توانند در اعماق دریا حرکت کنند. مابقی زیردریایی‌های ایران زیر ۶۰۰تن وزن دارند که برای دفاع از بنادر و آبهای ساحلی یا مین‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق شایعات، این زیردریایی‌ها که با فاصله کمی از سطح دریا حرکت می‌کنند، ساخت کره شمالی هستند.

۸. ترکیه

با قدرت برآورد شده‌ی ۴۹۵،۰۰۰ نیروی قابل استقرار، ترکیه دومین بزرگ‌ترین نیروی دائمی در ناتو را دارد. نیروهای مسلح ترکیه از نیروهای زمینی، نیروهای دریایی، و نیروی هوایی تشکیل شده است. ترکیه یکی از پنج دولت عضو ناتو است که بخشی از سیاست تسهیم هسته‌ای ائتلاف را شکل می‌دهد.

این عضو ناتو سربازانی را برای شرکت در اقدامات گوناگون به سراسر دنیا فرستاده است. ارتش ترکیه در عملیات‌هایی در افغانستان، و هم‌چنین در عملیات‌های حافظ صلح در حوزه‌ی بالکان شرکت داشته است. ترکیه هم‌چنین یک نیروی نظامی بزرگ در شمال قبرس است.

۹.ویتنام

نیروی هوایی خلق ویتنام نیروی هوایی کشور ویتنام و دنبالهٔ نیروی هوایی ویتنام شمالی و نیروی هوایی جمهوری ویتنام است که پس از اتحاد ویتنام در سال ۱۹۷۵ به هم پیوستند. نیروی هوایی خلق ویتنام یکی از سه شاخهٔ اصلی ارتش خلق ویتنام که بخشی از وزارت دفاع این کشور است می‌باشد. ماموریت اصلی نیروی هوایی خلق ویتنام دفاع از آسمان ویتنامو پشتیبانی و پوشش هوایی عملیات ارتش خلق ویتنام است.امروزه نیروی هوایی خلق ویتنام در حال مدرنیزه شدن است، از جمله سلاح‌های مدرنی که نیروی هوایی خلق ویتنام اخیراً به کار گرفته می‌توان به جنگندهٔ برتری هوایی سوخو-۲۷اس کی اشاره کرد که خرید این سلاح منجر به پیوندهای نظامی محکم تری با روسیه شد. هم اکنون ویتنام دارای ۱۲۲ فروند از این جنگنده است.

در سال ۲۰۰۴ این نیرو ۴ فروند سوخو-۳۰ که مدل جدیدتر سوخو-۲۷ است را تحویل گرفت. در ماه مه ۲۰۰۹ ویتنامی‌ها برای تحویل ۱۲۲ فروند هواگرد قراردادی با روسیه بستند تا ناوگان هوایی کهنهٔ خو را به روز رسانی کنند. نیروی هوایی ویتنام همچنین سیستم‌های پدافند هوایی پیشرفته‌ای شامل دو سامانهٔ اس-۳۰۰پی ام یو(نام ناتو: اس ای-۲۰) و سامانه‌های سام ارتفاع پایین و ارتفاع بالایی را طی قرار داد ۳۰۰۰ میلیون دلاری با روسیه دریافت کرده است.

۱۰. اندونزی

ارتش اندونزی هفتمین ارتش قوی آسیا- اقیانوسیه است. نیروهای مسلح اندونزی قادر بوده‌اند بدون متوسل شدن به یک فراخوان اجباری نیرو، سطوح قدرت لازم را حفظ کنند. بیش‌تر نیروهای نام‌نویسی شده از مناطق بومی خود گرفته شده‌اند و به طور کلی بیش‌تر اوقات در واحدهای نزدیک آموزش می‌بینند و خدمت می‌کنند.

هزینه‌های نظامی در بودجه‌ی ملی حدود ۴ درصد تولید ناخالص ملی کشور برآورد شده است اما با درآمد حاصل از کسب‌وکارها و صندوق های اداره شده توسط ارتش تکمیل می‌شود.

ارتش اندونزی حدود ۴۰۰،۰۰۰ نیروی فعال وظیفه دارد. اندونزی حدود ۴ درصد تولید ناخالص ملی خود را به ارتش‌اش اختصاص می‌دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مجله کسب و کار بازده، تاریخ 15 دی 95 ، کد مطلب: 55186: www.bazdeh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین