پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مجلس در بحث مترو چندین بار تسهیلات داد و اعتبارات 2.5 میلیارد تومانی به توسعه مترو چند بار تکرار شد اما دولت یک دلار از آن را نداد به نظر می‌رسد با این موضوع سیاسی برخورد می‌شود نه ملی.

شعار سال: عبدالرضا هاشم‌زائی گفت:‌در موضوع آلودگی هوا شورای شهر و سازمان محیط زیست جلساتی برگزار کرده اما به نظر می‌رسد برای کاهش این معضل عزم ملی لازم است و یک دولت یا شهرداری تهران نمی‌تواند آن را برطرف کند.

وی ادامه داد: در شهر تهران در حال حاضر 2 میلیون موتورسیکلت غیراستاندارد کار می‌کند که در محدوده بازار بسیار قابل مشاهده است هر یک از این موتورسیکلت‌ها به اندازه 5 خودرو آلودگی دارند.

هاشم زائی گفت: متأسفانه جمع‌آوری این موتورسیکلت‌ها کار یک دستگاه نیست و دولت می‌تواند با دادن مجوز، فاینانس یا تولید موتورهای کاربراتوری به این اوضاع کمک کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت:‌در کلانشهر تهران ماشین‌های 20 ساله هم کار می‌کنند یا اتوبوس‌های فرسوده می‌بینیم که باید برای آنها جایگزینی باشد و این مهم نیاز به تصمیم بزرگ و عزم ملی است .

این نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌یکی از مسکن‌هایی که در این رابطه پیشنهاد می‌شود این است که یک ماه از تعطیلات تابستانه مدارس را به زمستان بیاوریم چرا که در فصل زمستان وارونگی هوا را همیشه داریم و از این طریق تا حدی مشکل حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال پایتخت نیز نیازمند مدیریت قوی است‌، گفت:‌در بحث مترو مجلس گذشته چندین بار تسهیلات داد اعتبارات 2.5 میلیارد تومانی به توسعه مترو چند بار تکرار شد اما دولت یک دلار از آن را نداد به نظر می‌رسد با این موضوع سیاسی برخورد می‌شود نه ملی.

هاشم زائی گفت:‌ مترو و توسعه آن از نان شب برای تهرانی‌ها واجب‌تر است چرا که آلودگی هوا به یک دلیل ختم نمی‌شود به همین دلیل عزم ملی می‌خواهد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 29 دی 1395، کد مطلب: 13951029000513، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
0
یکی از مهمترین راهکارها، تغییر رئیس سازمان محیط زیسته، این خانم اینکاره نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین