پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
پیش‌بینی بانک جهانی مبنی برجذب 4میلیارد دلار سرمایه خارجی زمانی محقق می‌شود که دولت با ایجاد شرایط ایمن، شفاف و بدون رانت سرمایه‌گذاران را مشتاق به سرمایه‌گذاری در فضای اقتصاد کند.

شعارسال : بهادر احرامیان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره نیازهای سرمایه‌گذار در فضای اقتصادی کشور، به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: سرمایه‌گذاری بر روی دو تابع ریسک و بازگشت مجدد سرمایه، بناشده است و تا زمانی که سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از فضای کسب‌وکار ایمن، اطمینان خاطر پیدا نکنند وارد محیط سرمایه‌گذاری در یک کشور نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حفظ سرمایه داخلی از جذب سرمایه‌گذار خارجی بهتر است، ادامه داد: متأسفانه رویه فرار سرمایه‌گذاران داخلی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای شمالی در روند سرمایه‌گذاری داخلی بسیار تأثیرگذار بوده است لذا باید ابتدا تمرکز حاکمیت بر روی حفظ و ایجاد فضای سالم برای سرمایه‌گذاری داخلی باشد.

احرامیان اظهار کرد: دولت به‌عنوان مهم‌ترین عامل تصمیم‌ساز ازنظر فعالان بخش خصوصی باید با ارائه امتیازهای متنوع و واقعی به سرمایه‌گذاران داخلی، مانع انتقال منابع مالی و سرمایه‌گذاری آن‌ها در خارج از کشور باشد.

مدیرعامل فولاد یزد درخصوص پیش‌بینی‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی بانک جهانی، اقتصاد ایران برای سال جدید میلادی پتانسیل جذب سرمایه‌گذار را در رقم 3.5 تا 4 میلیارد دلار دارا است اما فراموش نکنیم که این رقم در جیبمان قرار ندارد و دولت باید با ایجاد شرایط ایمن، شفاف و بدون رانت سرمایه‌گذاران را مشتاق به سرمایه‌گذاری در فضای اقتصاد ایران کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پیش‌نیازهای جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز گفت: رقابت‌پذیری شرط سالم ماندن در فضای امروز اقتصاد جهانی است ؛ امروز مزیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و کشاورزی در اولویت ارائه پکیج‌های سرمایه‌گذاری ایران برای خارجی‌ها قرار دارد اما اگر فضای پر ریسک و نرخ سودهای بالای تسهیلاتی کشور در مقایسه با کشورهای همسایه مانع ورود سرمایه‌گذار به کشور شد، گناه ساختار اقتصادی کشور را بر گردن تحریم‌ها نیندازیم.

این کُنشگر اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط بد محیط کسب‌وکار در ایران به نسبت کشورهای همسایه حتی در حوزه نفت و گاز، شاید سرمایه‌گذار جذب کنیم اما قطعاً با انتظار نرخ سودهای بسیار بالاتر ازآنچه این سرمایه‌گذاران درجاهای دیگر می‌توانند داشته باشند، پس آن‌چنان بردی نکرده‌ایم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ انتشار دوشنبه 07 دی 1394 ، کد مطلب : 8616 : www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
باید مردم را اقناع کرد که مشکل غیر قابلل رفع نداریم و مسئولین در حد مردم زندگی می کنیم
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
دقیقا ما تو انجام عکس این موضوع مهارت بالایی داریم :؟ م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین