شعارسال: سعید محمدزاده در حاشیه ششمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل ریلی بیان کرد: مجموعه کارهای دانشبنیانی که در چند سال گذشته در راهآهن انجام شده است، در عرصه بینالمللی کمنظیر است.
وی در ادامه افزود: این اقدامات توسط مجموعههای دانشگاهی صورت گرفته و خوشبختانه توانستهایم در این عرصه موفق باشیم.
مدیرعامل راهآهن تصریح کرد: با همکاری مجموعههای دانشگاهی موفق شدیم سیستم پالایش سلامت سازههای راهآهن را اجرایی کنیم.
محمدزاده عنوان کرد: هماکنون پلهای بزرگ راهآهن به صورت آنلاین توسط مهندسان جوان ایرانی در حال مدیریت و اجرا است.
وی در این باره گفت: استفاده بهینه از مجموعه نخبگان کشور موجب ارتقا صنعت حمل و نقل ریلی و رشد جهشی در این بخش میشود.
مدیر عامل راه آهن با اشاره به کریدورهای ریلی شمال - جنوب و دریای خزر توضیح داد: کریدور ریلی شرق خزر فعال شده است و ما باید ظرفیت را در این کریدور به طور جدی افزایش دهیم.
محمدزاده تاکید کرد: برای افزایش ظرفیت کریدور شرقی خزر، برقی کردن راهآهن گرمسار به اینچهبرون را در دستورکار قرار دادهایم.
وی همچنین به کریدور غرب خزر اشاره کرد و گفت: امسال بخش اول این قطعه تا مسیر رشت به بهرهبرداری میرسد و ادامه آن از رشت تا آستارا تا چهار سال آینده به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل راهآهن در انتها خاطر نشان کرد: تأمین مالی این پروژه توسط کشور آذربایجان به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار انجام شده و بخش دیگر آن توسط ایران در حال انجام است و امیدواریم این کریدور به صورت ریلی از غرب و شرق خزر فعال شود.
سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار:1تیر1397، کدخبر: 429785: www.mizanonline.com