پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقدامی نسبتا خوب، اقدام به تشریح و آموزش شیوه‌های ایمن کردن موتور جستجو برای استفاده کودکان نموده است. تا اینجای کار جای تشکر هم دارد. اما دقت کردید که حدود یک ماه پیش نمایندگانی در همین مجلس، از رگ گردن پاره کردن برای طرح صیانت می‌گفتند؟ چه بلایی قرار بود با نادانی و کم اطلاعی چند مقام رسمی و مجاز به تصمیم گیری، بر روی این آب و خاک نازل بشود! حالا وزیر مملکت از آن سر بام افتاده است. داداش کارت را بلد نیستی، می‌توانیم کمکت کنیم و در کنارت باشیم (نمی‌گویم کنترات بده که خدای ناکرده بهت بر نخوره). وظیفه وزیر آموزش دادن نیست. شما می‌توانید همین کار خوبت را با ماموریت دادن به یک کارگروه حداکثر پنج نفره درون وزارتخانه‌ای ادامه بدهی، عمیق‌تر ورود کنی، حتی وقت شما هم گرفته نشود و زمینه را برای تشکر میلیونی از خودت فراهم کنی. اگر روابط عمومی نسبتا خواب وزارتخانه ات این پیام را دید و به شما رساند، یک سیگنالی و علائمی برای دریافت بفرست، تا حداقل دلخوش باشیم و بفهمیم در آن وزارتخانه، کارشناسان متعهد آماده به خدمت هنوز هم هستند
شعار سال:امکان اول چیزی نیست جز «Safe search» یا همون «جستجوی ایمن» که با فعال کردن آن می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتواهای نامناسب تا حدود بسیار خوبی پالایش و به کاربر نشان داده نمی‌شود.
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار یادداشتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به تشریح ابزارهایی پرداخت که برای مراقبت از کودکان در فضای مجازی ساخته شده‌اند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق وعده‌ای که روز گذشته درباره ابزار‌های مراقبت از کودکان در فضای مجازی داده بود، در یک پست اینستاگرامی به معرفی ۲ امکان مشهور برای مراقبت از کودکان در این فضا پرداخت.

زارع پور گفت: دیروز قول دادم که در مورد ابزار‌های مراقبت از کودکان در فضای مجازی مطالبی را با شما به اشتراک بگذارم. تصمیم گرفتم به دلیل اهمیت، اول از موتور‌های جستجو شروع کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای حفاظت از کودکان در فضای مجازی، موتور‌های جستجوی مشهور دو امکان را پیاده‌سازی کرده‌اند که در این پست یکی از آن‌ها را توضیح می‌دهم که می‌تواند نگرانی خیلی از خانواده‌ها را برای حضور بچه‌ها در فضای مجازی برطرف کند.

او ادامه داد: امکان اول چیزی نیست جز «Safe search» یا همون «جستجوی ایمن» که با فعال کردن آن می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوا‌های نامناسب تا حدود بسیار خوبی پالایش و به کاربر نشان داده نمی‌شود.

زارع‌پور تصریح کرد: در این عکس، مراحل فعال کردن این گزینه را در سه گام ساده در موتور جستجوی گوگل نشان داده است. به زودی در مورد قابلیت‌های موتور‌های جستجوی وطنی هم که انصافا در این مدت خیلی رشد کرده‌اند، برای‌تان خواهم نوشت.
 
آموزش آقای وزیر در فضای مجازی + نمونه افراط و تفریط!

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار: ۳دی ۱۴۰۰، کد خبر: asriran.com/۸۱۸۸۵۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین