پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۳۵۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
اخیرا گزارش شده که ویدیوهای ترکاندن جوش و از بین بردن چربی‌های جمع شده در زیر پوست، جزو کلیپ‌های پرطرفدار در وب سایت‌های پخش ویدیو هستند، اما دلیل این علاقه به دیدن تخلیه جوش چه می‌تواند باشد؟ آیا با نوعی اقدام غریزی مواجه هستیم یا تشدید اختلال های روانی؟ باید پذیرفت که علل زیادی برای علاقه به این کار و توجیه ان می توان ذکر نمود. اما در این بین، تاکید نوشتار حاضر روی نظریه زیبایی طلبی در جهان مدرن، وسواس تشدید شده و نظریه نفرت یا بیزاری( خشکاندن عامل یا منشا ایجاد ناخوشایندی) ، قرار دارد. متن گرایشات توصیه ای و درمانی( پزشکی- روانشناسانه) نداشته و با نوعی نگاه شناختی، اقدام به بررسی موضوع نموده است.

شعار سال : شاید باور کردنش سخت باشد، اما اخیرا می شنویم که فشار دادن جوش‌ها و ترکاندن آنها میان شهروندان رواج بیشتری یافته و حتی تمایل به مشاهده کلیپ ها و ویدئوهای ترکاندن جوش، طرفداران زیادتری پیدا کرده است . برخی افراد با این کار فشار روحی خود را کاهش داده و نوعی حس آرامش به آن‌ها دست می‌دهد. آن‌ها صدای ترکیدن جوش‌های خود را آرامش‌بخش می‌دانند. علاوه بر این، بسیاری هم از ترکاندن جوش‌های دیگران لذت می‌برند . دیدن لحظه بیرون زدن ناگهانی محتویات داخل جوش‌ها با وجود همه مشمئز کنندگی آن ، برای برخی از افراد بسیار لذت‌بخش بوده و با نوعی تجربه هیجان‌انگیز و آرام شدگی، همراه است. ترکاندن جوش‌ها برای برخی افراد به عادتی لذت‌بخش تبدیل گردیده و معتقدند که از این طریق ، احساسات منفی همچون خشم، ناراحتی و نگرانی آن‌ها کاهش می‌یابد. سوال اینجاست که اگر ادعاها و حالات گزارش شده راست باشد، آیا با نوعی اختلال روانی و عصبی نظیر وسواس و میل افراطی به پاکیزگی و زدودن مواجه هستیم یا جوش زدایی را می توان حرکتی غریزی دانست که در موقعیت ها و شرایط خاص ، میل به بروز و ظهور بیشتری پیدا می کند؟

لذت ترکاندن جوش چرکین، اختلال روانی یا اقدامی غریزی؟

ممکن است علل این کار در تشدید حس وسواس و پاکیزه خواهی و میل به زدودن و یا بحث زیبایی طلبی جهان مدرن و نیاز به حفظ دائمی زیبایی تصور شود. احتمال دارد که گروهی از روان شناسان ، علل این کار را در تمایل و کسب رضایت از نوعی تجربه هیجانی (توامانی حس ترس همراه با احساس آرامش و به دور بودگی از مخاطرات و وجود نوعی اطمینان) جستجو نمود و علل گرایش به مشاهده ویدئوهای ترکاندن جوش را بدان مرتبط بدانند. 

اما اگر پای تجربه زیستی را به میان بکشیم و صادقانه و مبتنی بر تفسیرهای واقعی خودمان از تجربه ترکاندن جوش به مسئله نگاه کنیم ، مشاهده می شود که از یکطرف علل فوق را بعنوان علت های اصلی ترکاندن جوش یا لذت از مشاهده ویدئوهای مربوط به این موضوع نمی دانیم و از طرف دیگر، اعتراف به تداوم سردرگمی در درک علل این کار داریم. به واقع  ، ضمن درک نزدیکی به پاسخ مسئله ، قادر به تحلیل پس پرده های روانی و غریزی این کار نیستیم.

برخی از روانکاوان ، علل غریزی لذت ترکاندن جوش و همراه بودگی انجام این عمل با کاهش احساسات منفی خشم ،ناراحتی و نگرانی را در ارضای حس بیزاری یا نفرت، جستجو می کنند. بیزاری یا نفرت احساس دوست نداشتن عمیقی بوده که ممکن است نسبت به اشخاص، اشیاء، موقعیت یا طرز فکری دست دهد. بیزاری اغلب با احساس خشم و خصومت در ارتباط بوده و در روانشناسیِ زیگموند فروید، بیزاری حالتی از ایگو تصور شده که می‌خواهد منبعِ ناخشنودکنندهٔ خود را نابود کند. عوامل ژنتیکی، حساسیت عصبی به محرک‌های عاطفی و فشارهای بیرونی ، منجر به تحریک عاطفی و عصبی می‌شود و فرد با ترکاندن جوش و مشاهده ویدئوهای آن، سعی در تسکین تحریک‌های عاطفی و ارضا میل بیزاری  و نفرت بواسطه تصور نابودسازی و خشکاندن منبع ناخشنود کننده (در اینجا جوش) می کند.

لازم به توضیح است که موارد ذکر شده در متن بالا ، تمامی علل مبادرت به ترکاندن جوش را تشریح ننموده و تنها به چند علت خاص در این خصوص اشاره دارد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون 

اخبار مرتبط
برچسب ها: لذت ترکاندن جوش های چرکی ، علت لذت بردن از ترکاندن جوش ، جوش زدایی از بدن ، چرا جوش ها را می ترکانیم ، فشار دادن جوش ، عوارض ترکاندن جوش ، چرا جوش می زنم ، صورت های پر جوش ، رفع جوش صورت ، علل بوجود آمدن جوش های پوستی ، ترکاندن جوش اختلال روانی است ، ترکاندن جوش یک امر غریزی است ، تشدید ترکاندن جوش در حالت اضطرات و سردرگمی و بهم ریختگی روانی ، مشاهده کلیپ ها و ویدئوهای ترکاندن جوش ، دانلود کلیپ ترکاندن جوش ، بیرون زدن ناگهانی محتویات داخل جوش‌ها ، ترکاندن جوش و کاهش احساسات منفی ، ترکاندن جوش و کاهش خشم ناراحتی و نگرانی ، وسواس و میل افراطی به پاکیزگی و زدودن ، تخلیه جوش صورت ، ترکاندن جوش و تازه کردن زخم ، علل روانی ترکاندن جوش ، علل ناخودآگاه ترکاندن جوش ، اختلال وسواس جبری ، اختلال کندن پوست ، تشدید حس وسواس و پاکیزه خواهی و میل به زدودن ، زیبایی طلبی جهان مدرن و نیاز به حفظ دائمی زیبایی ، تجربه هیجانی یا توامانی حس ترس همراه با احساس آرامش و به دور بودگی از مخاطرات و وجود نوعی اطمینان ، حس بیزاری یا نفرت ، بیزاری یا نفرت چیست ، بیزاری یا احساس دوست نداشتن ، بیزاری و تمایل به نابود سازی منبع ایجاد ناخوشنودی ، تحلیلی سیاسی از عارضه ترکاندن جوش صورت ، همه گیری تمایل به ترکاندن جوش صورت ، اکنه پوستی علل و راهکار مقابله ، چکار کنم با صورت پر از جوش ، بلای صورت جوش جوشی ، جوش صورت و حس نفرت ، حس نفرت و جوش صورت ، روش های درآوردن جوش صورت ، بیرون کشیدن جوش های صورت ، بعد از ترکاندن جوش چه کنیم ، روش های کم خطر تخلیه جوش صورت ، وسواس کندن جوش صورت ، درمان جوش صورت در سه سوت ، تخلیه جوش صورت با سوزن ، لذت ترکوندن جوش صورت ، بهترین دارو برای جوش صورت ، نابودگر جوش صورت ، جوش زیر پوستی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
1
1
هم خبر جالب بود و هم اخبار مرتبظ خبر کاربردی بود برام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
2
6
اگه بدونی چه کیفی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
چندش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
2
2
احتمالا نمی خواید بگید که به اغتشاشات ربط داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
چرا که نه. اونا ما رو سرکوب کردند و ما جوش ها رو
شیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
3
تنها علتش اینه که چون دیدن جوشها به اندازه کافی برای خودش و دیگران ناراحت کننده ست و گاهی همراه میشه با چرک و عفونت
از طرفی هم قابل تخلیه ست .. شخص سریع دست بکار میشه تا فقط قرمزی و التهاب بعد از تخلیه دیده شه و بیشتر از این جلب توجه نکنه
بعد از مدتی بشکل عادت و بعد هم لذت در میاد
علی هستم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
0
0
به نظره من کسی که میل به ترکاندن جوش دیگری داره فقط و فقط و فقط لذت بردن از خالی شدن جوش میتونه باشه وگرنه چه کرمیه حالا...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین