پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
مسئله اصلی ترس آمریکا از تیک تاک و تمایل به محدود سازی ان ، بحث جاسوسی نیست. چرا که سایر شبکه های داخلی و حتی مردم خودش با شدت بیشتری این کار را انجام می دهند. مسئله مهم بحث توان کنترل و سانسور است که تیک تاک چینی چنین قابلیتی را برای امریکا ایجاد نمی کند. این حقیقت قابل تعمیم به شرایط خیلی از کشورهاست.

شعارسال: ایالات متحده امریکا بشکل مکرر از محدود سازی تیک تاک صحبت می‌کند. واقعا چرا؟ علت ترس آمریکا و دولت‌های اروپایی از اپلیکیشن تیک_تاک چینی چیست؟ آیا بحث جاسوسی و اطلاع یابی‌های موردی و تحلیل جمعی داده‌ها توسط چینی‌ها می‌تواند علت اصلی این کار باشد؟

اپلیکیشن تیک تاک چینی باعث شده، مردم در کشور‌های غربی بتوانند، خیلی از اخبار و موضوعات مرتبط با دولتمردان خودشان را (آمریکا و اروپا) فاش کنند. به عنوان مثال، اخبار اعتراضات مردمی فرانسه در اکثر رسانه‌های اروپایی و آمریکایی، تحت سانسور شدید خبری قرار دارد.
اما تیک‌تاک، این آپ اجتماعی، کمک کرد تا مردم فرانسه بتوانند خیلی از فجایای دولت مکرون را به دنیا مخابره کنند.

تعداد بازدید : 6


در سایر کشور‌ها و دولت‌ها هم همین وضعیت وجود دارد. ترس از عدم کنترل و کاهش توان سانسور‌های احتمالی مورد نیاز، باعث می‌شود که دولت‌ها در برابر اپلیکیشن‌های اجتماعی موضع گیری مقابله‌ای تا سر حد فیلترینگ کنند. بنظر شما راه حل پایدار و قابل اتکا برای بحث کاهش احساس کنترل دولت‌ها را باید در فیلترینگ جستجو کرد یا ارتقا سرمایه اجتماعی و تقویت جریان فرهنگ سازی؟

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون با تاکید بر گروه تلگرامی پارسینانیوز

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین