پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
مثلا کارشناس شبکه ایران اینترنشنال است و می گوید که اپوزیسیون خارجی وجود ندارد. مدعی است که در تاریخ معاصر، در هیچ موردی سراغ نداریم که مهاجران توانسته باشند حکومت کشور دیگر را ساقط کنند و .... . حرف هایی که بظاهر درست است و اما بوی خواب کردن نهادهای امنیتی و کاهش هوشیاری شان را می دهد.

شعارسال: کارشناس شبکه معاند اینترنشنال، رو به مجری (آقای مرادی) می‌کند و می‌گوید که اپوزیسیون خارجی وجود ندارد. مدعی است که در تاریخ معاصر، در هیچ موردی سراغ نداریم که مهاجران توانسته باشند حکومت کشور دیگر را ساقط کنند.

اپوریسیون خارج از کشور وجود ندارد؟ برنامه ریزی برای کاهش هوشیاری در دستگاه های امنیتی!

حرف‌هایی که بظاهر درست است و، اما بوی خواب کردن نهاد‌های امنیتی و کاهش هوشیاری شان را می‌دهد. باید از این آقای کارشناس پرسید که چقدر حقوق بین الملل را می‌شناسد؟ قاعده بازی اینگونه است که اپوزیسیون خارج نشین با راه اندازی بازی‌ها و جریان سازی‌هایی چند، سوار بر موج حقوق بشر، محیط زیست و جنایت جنگی (سه حوزه‌ای که امکان مداخله سایر کشور‌ها در امور کشور ثالث وجود دارد) شده و مسئله را به دو راهی اخذ امتیاز و گردنه گیری از جمهوری اسلامی ایران و یا کشاندن به دادگاه‌های بین الملل می‌کشاند.

به اپوریسیون به ظاهر چیری نمی‌رسد، اما سرویس‌های امنیتی خارجی با اپوزیسیون تراشی (حتی خود اپوزیسیون هم نمی‌داند که بازیچه سرویس امنیتی خارجی است) به منافع کشور خود تحقق می‌بخشند.

روی دیگر داستان، اتخاد اپوزیسیون و ایجاد اهرم فشار خارجی منجر به مشروعیت زدایی داخلی و جریان سازی‌های تخصصی است. این رویداد، بشکل تدریجی تضعیف پایه‌های حکومت را دنباله گیری کرده و، چون یک بیماری زمینه ای، بدن را بشکل مستمر تضعیف می‌کند.

راهکار در نفی اپوزیسیون و اثرات آن نبوده بلکه باید رویکرد‌های مقابله با جریانات اپوزیسیون و تحفظات مربوط به حفظ منتقدین و حساسیت به عدم تبدیل آن‌ها به مخالفین را دنباله گیری نمود.

 

تعداد بازدید : 1

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین