پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
بسیاری از تحلیگران معتقدند که بحران ناترازی در صنعت برق و گاز کشور، ناشی از عدم سرمایه گذاری موثر در ده سال اخیر است. عدم سرمایه گذاری در تامین حامل انرژی و سوخت نیروگاهی (مسئولیت زنگنه)، تاکید بر خودکفایی در ساخت توربین و نیروگاه و محدود کردن حمایت‌ها و کاهش واردات (مسئولیت علی آبادی)، کم توجهی به سرمایه گذاری برای ارتقا ظرفیت (مسئولیت اردکانیان)، چرخه کمبود ۱۵ هزار مگاواتی را سبب شده است. عدم سرمایه گذاری در صنعت برق ناترازی را در تولید و مصرف به ارمغان اورده، ناترازی ایجاد شده همراه با قیمتگذاری دستوری برای خرید از بخش خصوصی و فروش به مردم با رویکرد یارانه زدایی (مثلا کاهش هزینه‌های دولت)، نارضایتی‌ها را افزایش داده و محدود کردن صنایع از نظر تامین برق، تا ده درصد تولید صنایع مادر کشور را کاهش داده است. به همه این موارد بهره وری حدود ۴۰ درصدی این صنعت را اضافه کنید و آقایانی که تمایل بالا به انحصار و رفتار کدخدایی دارند.‌ای خاک بر سر نهاد‌های نظارتی بدون حساسیت در این خصوص.‌ای خاک بر سر نماینده مجلس بی خاصیت که مسئله مهمی، چون مسئله حامل‌های انرژی در یک کشور برق و گاز محور را نمی‌بیند. حال متوجه هستید از چه کثافتی صحبت می‌کنیم و از چه پاشنه آشیل امنیتی برای کشور حرف می‌زنیم و چرا جلز و ولز می‌نماییم؟ بخدا اگر خیلی هاتون بفهمید. صحبت‌های حمیدرضا صالحی عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی تهران در این خصوص شنیدنی است.

شعارسال: حمیدرضا صالحی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: علت ناترازی در برق و گاز مصرف زیاد نیست و باید آن را در عدم سرمایه گذاری جستجو کرد. حاضریم دو ساله کمبود برق صنایع را از بین ببریم (برق صنعتی که یک سوم کل مصرف برق کشور را تشکیل می‌دهد). دولت نمی‌خواهد از سود خود در صنعت برق چشم پوشی کند.

وقتی می گوییم کثافتکاری در صنعت برق، از این مصدایق حرف می زنیم، آقای نماینده خوش غیرت

تعداد بازدید : 3

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آخرین خبر، تاریخ انتشار: 30تیر1402، کدخبر: 9678727، akharinkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین