پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
چرا در کشور ما از ابتدای انقلاب، صف‌کشی براساس سیاست‌گذاری اقتصادی بین مسئولان کمرنگ شد و جای خود را به جناح‌بندی‌های فرهنگی یا سیاسی داد؟ چرا دولت مردان فقط با دو گزینه دخالت کردن کامل یا عدم مداخله در اقتصاد روی میز دولت آشنایت دارند؟ حد یقف دخالت دولت‌ها در اقتصاد کجاست؟ چگونه می‌توان برای کیفیت، کمیت و تناسب مداخله دولت‌ها طرح و برنامه داشت؟دولت‌های کشورها در چه نوع صنایع با چه شرایطی در اقتصاد دخالت می‌کنند؟ علی سرزعیم اقتصاددان و پژوهشگر اقتصادی در این جلسه که از سلسله جلسات اکومبیل در دانشگاه تهران برگزار شد، در این باره توضیح می‌دهد. او معتقد به وجود نوعی خودشیفتگی(نارسیسیسم) در مدیران بالادستی دولت ها بوده که منجر به آشفته سازی فضای برنامه ریزی و توسعه کشور بشکل سنواتی شده است.

شعارسال: علی سرزعیم، اقتصاددان هم در مورد سیاست‌گذاری ایران نظراتی دارد که بی‌شباهت به اختلال روانی خودشیفتگی (نارسیسیسم) نیست. نارسیسیسم یا خودشیفتگی یک اختلال روانی است که فرد به طور افراطی به خود عشق می‌ورزد و به زبان ساده هیچ خدایی را بنده نیست. سرزعیم می‌گوید که چندین کشور وجود دارد که توانسته اند با کمک تجویز‌های علم اقتصاد از تورم عبور کنند. اما سیاست‌گذاران ایرانی روش هیچ‌کدام از این کشور‌ها را قبول ندارند و معتقدند ایران باید به روش خود عمل کند. نکته عجیب اینجاست که از نظر سرزعیم سیاست‌گذار داخلی اصلا نمی‌داند روشی که می‌خواهد آنرا دنبال کند چیست. اینجاست که می‌توان گفت سیاست در ایران دچار اختلال نارسیسیسم شده است.


پایگاه تحلیلی خبری شعارسال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین