پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
وقتی کار را به اهلش نسپارید می شود حکایت ارشاد گازی مردم توسط افرادی عموما کم توان با ادعای تعهد ؟!جناب مهندس مسلم رحمانی مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز از مردم می خواهد که کمتر گاز مصرف کنند؟ مصرف خانگی گاز مردم یا از طریق وسایل گرمایشی ( شوفاژ و بخاری) است یا اجاق گاز. وسائلی که استاندارد سازی آنها می بایست توسط شرکت ملی گاز با همکاری سازمان استاندارد و سایر سازمان های مرتبط پیگیری شود. مردم تنها می توانند برخی از نکات موثر بر بهره وری مصرف( مثلا درزگیری درب و پنجره ، میزان و تعداد شعله های بخاری و اجاق گاز و ..... را تا حدی تنظیم کنند)را رعایت کنند که نیازمند آموزش است و حساس سازی و همچنین در اختیار قرار دادن اعتباری وسایل و دریافت مبلغ از روی قبض گاز بشکل دوره ای . بنظر شما تهدید یا خواهش در شرایطی که من شهروند نمی دانم یا نمی توانم، جواب می دهد؟ آقای مسلم رحمانی، شما را دعوت می کنیم به یک جلسه دو ساعته آشنایی با روش ها و الگوهای تعامل اثربخش با مردم. رایگان است و پذیرایی هم می کنیم. شما هم قول بده ، اگه موارد مطرح شده بدرد شرکت ملی گاز و بخش تخصصی خودت خورد، متعهدانه و در راستای تقویت منافع ملی ، اجرایی کنی.

شعارسال: از دهه هفتاد بنا بر دلایلی چند، تصمیم گرفته شد که کشور از نظر وضعیت حامل‌های انرژی، گرایش به سمت گاز پایه شدن پیدا کند. با این تصمیم می‌بایست به دو رکن عرضه و تقاضا بشکل پویا توجه شود. اما متاسفانه در سال‌های ماضی با وابستگی‌های شدید ایجاد شده در بخش بالادستی نفت و گاز و همچنین کم توجهی به سرمایه گذاری‌های کافی در پالایش، بواسطه تحریم و رفتن شرکای خارجی از کشور، با مشکلات عدیده مواجه شدیم.

شدت مشکلات ایجاد شده در کشور بواسطه گاز پایه بودن و ضعف‌های عدیده شرکت ملی گاز، به حدی است که بنا بر براورد‌های مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی، تا ۱۵ درصد تولید ملی را تحت تاثیر قرار داده است. در بحش خانگی هم بعضا و در شرایط خاص، مشکلاتی را خصوصا از بعد افت فشار شاهد هستیم.

حال آقایان بجای معذرت خواهی و پذیرش اشتباهات و دادگاهی نمودن مدیران قبلی زمینه ساز وضع موجود (حداقل موارد اتهامی، چهارگانه قصور، تقصیر، ترک فعل و اهمال است که به راحتی قابلیت اثبات در دادگاه را دارد. اگر عزیزان مان در شرکت ملی گاز تمایل به مذاکره حقوقی دارند، ما آماده ایم)، مصرف کننده خانگی را تشویق به مصرف بهینه و ترساندن از قبض گاز می‌کنند؟! چشم، ما من بعد، کمتر گاز می‌خوریم و گاز پلو با گاز قاتق درست می‌کنیم؟

تعداد بازدید : 4

بهتر نیست حداقل حقوق دریافتی تان را حلال‌تر کنید و اندکی علمی‌تر و بدور از بهانه گیری و توجیه به مسئله ورود نموده و از مردم مشارکت طلبی نمایید؟

مسلم رحمانی می‌گوید که اگر صرفه‌جویی نکنید مثل پارسال قبض میلیونی می‌گیرید؟ هر مشترکی هم که صرفه‌جویی کند پاداش می‌گیرد. مثلا مشترکان ۳ پلۀ اولِ مصرفی اگر ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند نه‌تن‌ها قبض گازشان رایگان می‌شود بلکه پول هم می‌گیرند. آقا مسلم، فکر می‌کنی با صرفه جویی مردم، چند درصد در ناترازی گازی کشور، تغییر ایجاد می‌شود؟ تو رو خدا از این نوع برداشت‌های نادرست و اشتباهات شناختی - محاسباتی بیرون بیایید؟ اگر هم قصد فرار به جلو و انداختن کمبود‌ها بر گردن مصرف کننده خانگی را دارید، از بد فعلی خودتان توبه کنید. اگر هم قصد افزایش قیمت گاز را دارید (که اتفاق هم افتاده)، راه حل آماده سازی مردم این گونه نیست.

نکته قابل توجه بعدی، مصداق قرار دادن برخی حاجی بی غم‌های بد مصرف بعنوان روش هشدار دادن به مردم است. مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز مدعی است که برخی در مناطق کوهستانی کشور در دمای ۱۰- درجه استخر روباز زده‌اند و در عین حال به قبض گاز ۵ میلیونی‌شان معترضند. خوب به ۹۰ درصد مردم که چنین چیزی را حتی نمی‌توانند تصور کنند چه ارتباطی دارد؟

مردم ،لطفا کمتر گاز بخورید ،آقا گازیه گفته قبض میلیونی براتون میاد؟!خجالت

حالا ببینید که جواد اوجی وزیر نفت در این باره چه گفته است. اوجی بیان داشته که ۷۰ درصد تخفیف برای مشترکینی اعمال خواهد شد که طبق سقف تعیین‌شده در جداول ۵ اقلیم آب و هوایی برای ۳ ماه زمستان گاز مصرف کنند. مشترکینی که خارج از الگوی مصرف گاز استفاده کنند باید به‌صورت غیر یارانه‌ای پرداخت کنند. راستی مهندس جواد، شما که یک وقتی رئیس شرکت ملی گاز بودی، بهره وری در شرکت چقدره؟ بهره وری در استخراج و پالایش چقدره؟ خودت فهمیدی که داریم به چه چیزی اشاره می‌کنیم دیگه؟ لطفا من بعد با احترام، بشکلی منطقی و نظر داشت به اینکه توضیحات باید اغنایی باشند با مخاطب برخورد کن. به دوستان شرکت گاز هم بسپر با همین قاعده جلو برن. هم به نفع شماست، هم مردم و هم توسعه ملی.

تعداد بازدید : 3

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین