پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
رئیس جمهور به همراه هیات دولت در ادامه دور دوم سفرهای استانی، روز جمعه ۱۷ آذر به استان البرز رفت تا در امتداد سفرهای پروژه‌محور، علاوه بر افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی، در میان ساکنان ایران کوچک حضور یافته و با آنها به گفت‌وگو بنشیند.

شعارسال: البرز استان همجوار تهران، دهمین مقصد رئیس‌جمهور پس از استان‌های خراسان جنوبی، یزد، بوشهر، خوزستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویر احمد، شیراز و کردستان و چهارمحال بختیاری در دور دوم سفر‌های استانی و هفتمین سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سال ۱۴۰۲ است که این بار رئیس جمهور و اعضای کابینه‌اش یک روز پایان هفته را برای سرکشی استان و بررسی مسائل و مشکلات مردم و افتتاح طرح‌های متعدد عازم این استان شده بودند. این درحالی است که رئیس جمهور روز گذشته به روسیه سفر کرد و ساعت سه صبح روز جمعه خود را به تهران رساند تا بدون توقف در بین ساکنان ایران کوچک حاضر شود.

ارمغان رئیسی در ایران کوچک؛ نهضت کار و فعالیت ادامه دارد

رئیسی ۱۸ فروردین ماه سال گذشته و در دور نخست سفر‌های استانی به البرز رفت که اختصاص ۱۰ هزارو ۷۴۳ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۱۷۲ طرح عمرانی رهاورد سفرش به این استان بود که در این سفر یک روزه بارقه امید برای تحرک، جهش و حرکت به سمت جلو در بین مردم به وجود آمد. اما رئیسی به بهانه سالروز نوزدهمین سفر به این استان، فروردین ماه امسال هم در قالب سفره پروژه‌ای عازم البرز شده بود و در سفر نیمروزی به این استان ده‌ها پروژه عمرانی، فرهنگی، تولیدی و زیرساختی را بهره برداری و همچنین با حضور در نشست‌های مختلف استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، محیط زیست و آموزشی پس از رصد و آسیب شناسی مشکلات که پیش‌تر توسط نماینده عالی او احصا شده بود مورد بررسی قرار داد.

در همین سفر پروژه‌ای به درخواست ۲ هزار و ۶۰۰ خانوار نیازمند البرز برای دریافت کمک مالی، معیشتی، درمان و مشکلات گاز منازل که به آیت الله رییسی نامه نوشته بودند، رسیدگی شد. تامین پنج میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به واحد‌های مسکونی افراد نیازمند، تصویب یک هزارو ۵۰۰ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان، تصویب زمین و تسهیلات لازم برای مسکن جویان و بهسازی یک هزارو۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی از مهمترین دستاورد‌های این سفر برای خانوار‌های نیازمند البرز بوده است.

اما برنامه دومین سفر استانی رئیسی به البرز چیست؟

- بهره‌برداری از ۵۶ طرح بزرگ عمرانی و صنعتی شامل: ۱۳ طرح اقتصادی و ۴۳ طرح عمرانی با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان

- افتتاح بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید سلیمانی فردیس پس از ۱۲ سال

- افتتاح فاز نخست کمربندی شمالی کرج و کاهش چشمگیر بار ترافیکی آزادراه تهران-کرج

- افتتاح دانشکده پزشکی خیرساز دانشگاه علوم پزشکی البرز

- بهره‌برداری از چندین کارخانه بزرگ صنعتی و اقتصادی

- بهره‌برداری از طرح‌های کلان تصفیه آب‌وفاضلاب و انتقال آب شرب به ۵ شهرستان

- ایجاد تحول جدی در حوزه گازرسانی در البرز؛ تمامی روستا‌های استان البرز گازرسانی شدند.

- برگزاری جشن احیای ۱۸۴ کارخانه و مجموعه تولیدی راکد و نیمه فعال از جمله کارخانه ایران تراورس که تا ۶ ماه گذشته تنها با ۲۰درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد، اکنون با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

گشایش طرح‌های ناتمام و میراث به جامانده دولت‌های قبل با قدمت بیش از ۱۲ سال

رئیسی بلافاصله در بدو ورود به این استان کار خود را با بازدید از طرح بزرگراه شمالی کرج و طرح پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور آغاز کرد که با افتتاح بلندترین و عظیم‌ترین پل خاورمیانه ۴۰ درصد از ترافیک آزادراه تهران-کرج-قزوین را را مرتفع خواهد کرد. اولین طرح افتتاحی رئیسی به قطعه نخست آزادراه شهید سلیمانی اختصاص داشت که این قطعه پس از ۱۲ سال در مدت زمان ۲۰ ماه به صورت جهادی انجام شده که طول آن ۷.۶ کیلومتر است و با این بهره برداری عظیمیه کرج به شمال غرب این کلانشهر متصل می‌شود.

رئیسی بلافاصله پس از افتتاح قطعه نخست آزاد راه شهید سلیمانی، بیمارستان ۲۸۰ تخت خوابی شهید سلمیانی فردیس را بهره برداری کرد. بیمارستانی که کلنگ ساخت آن ر سال ۸۹ در دولت دهم به زمین زده شده بود و در سال ۹۲ توسط دولت یازدهم عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد، اما به صورت نیمه کاره به دولت سیزدهم رسید و پس از ۱۳ سال تکمیل و گشایش یافت که این از برکات دولت مردمی است. پیشرفت فیزیکی این بیمارستان در دولت سیزدهم حدود ۴۵ درصد در طول مدت تقریبا ۱۵ ماه بوده است و ۶۳ درصد پیشرفت مالی داشت که ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار این بیمارستان، در دولت سیزدهم و ۲۹۰ میلیارد تومان در دولت‌های گذشته بوده است.

آرزوی یک بیمار خردسالی که برآورده شد

پس از گشایش این بیمارستان مزین به نام سردار دل‌ها رئیسی در حین بازدید از بخش‌های مختلف آن و بیمارانی که در آن بستری بود، دختر بچه‌ای که سال سوم ابتدایی است با دیدن رئیسی اظهار خرسندی کرد و خطاب به رئیس جمهور با آن ذوق و شوقی که در نگاهش موج می‌زد گفت: «آقای رییس جمهور من آرزو داشتم شمارو از نزدیک ببینم؛ امروز به آرزوم رسیدم.»

اذان رئیسی برای نوزاد تازه متولد شده

رئیس جمهور پس از بازدید از بخش بیماران این بیمارستان از بخش نوزادن هم بازدید کرد و یکی از همران مادری که تازه نوزادش را به دنیا آورد، از رئیس جمهور خواست تا در گوش این نوزاد تازه متولد شده اذان بگوید که قرائت شد.

رئیس پس از افتتاح دو ابر طرح میراث بجا مانده دولت‌های قبل برای حضور در جمع پر شور مردم البرز و دیدار مردمی با آن‌ها خود را به مصلی شهر کرج رساند.

از خاطرات جوانی تا قاطعیت دربرخورد با فساد

رئیس‌جمهور در دیدار با مردم استان البرز گفت که ۴۰سال پیش در سن ۲۰سالگی به عنوان یک جوان ماموریتی در شهرستان کرج داشتم و خاطرات بسیاری از شهرستان کرج دیروز و البرز امروز دارم و چهره‌های مصمم انقلابی و جهادی تلاش‌های بسیاری در این ۴۰ سال کرده‌اند.

رئیسی در خلال این حضور خطاب به مردم گفت در برخورد با فساد به هیچ مفسدی رحم نخواهم کرد و به عهدی که با مردم بستیم پایبندیم و تلاش برای از بین بردن بستر‌های فساد یکی از تعهدات دولت است و باید زمینه‌های رانت و فساد از بین برود. وی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضا با مفسد برخورد می‌کردم و اکنون باید بستر‌های را فساد اصلاح کنیم. باید یک نظام اداری عادلانه داشته باشیم و مردم را در این ماموریت بزرگ یار خود می‌دانیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری به موضوع غزه پرداخت و گفت: مردم عزیز بدانید ما در همه مراجع و مراکز بین المللی و با همه ارتباطاتمان زبان گویای شما خواهیم بود و از طرف شما علیه ظالم فریاد خواهیم زد. همچنانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما تردید نداریم؛ همچنانی که در عراق، سوریه، یمن، لبنان، منطقه، افغانستان و جای جای این منطقه آمریکا با وجود هزینه‌های فراوان، شکست خورد، در عرصه فلسطین و ایستادگی نیرو‌های مقاومت هم حتما آمریکا و اسرائیل شکست خواهند خورد.

وی به سفر روز گذشته خود به مسکو دیدار با همتای روسی خود اشاره کرد و گفت: در دیدار روز گذشته با رئیس جمهور روسیه گفتم، یک گروه مقاومت که نیروی هوایی و دریایی و زمینی آنچنانی ندارد در برابر رژیم صهیونیستی باوجود همه کمک‌های آمریکا ایستاده و مصمم و با ایمان شکست را به دشمن تحمیل کرده است و کسانی که برای خدا مجاهدت کنند پیروز هستند.

بهره برداری از ۸۱۴ واحد مسکونی

همچنین همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به البرز با حضور وزیر راه و شهرسازی ۸۱۴ واحد مسکونی و ۲ پروژه عمران شهری در شهر جدید مهستان به بهره برداری رسید که برای ساخت این واحد‌های مسکونی۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در همین راستا طرح بلوار ۳۵ متری هرمز در مرحله چهار و شبکه روشنایی معابر مراحل چهار و هفت مسکن مهر شهرجدید مهستان بهره برداری شد.

مهرداد بذرپاش دبیرستان ۱۵ کلاسه امام خمینی (ره) شهر جدید مهستان در شهرستان ساوجبلاغ را نیز افتتاح کرد.

رونمایی از داروی ضدسرطان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور هم در این سفر استانی خط تولید ۲ داروی درمان کلیدی انواع سرطان‌ها تحت عنوان «فسفاماید» را که به‌دستان محققان توانمند یک شرکت دانش‌بنیان کشورمان انجام شد، بهره‌برداری کرد.

روح الله دهقانی همچنین مرکز نوآوری احیای واحد‌های اقتصادی و مرکز هم آفرینی صنایع غذایی و زیستی را هم افتتاح کرد.

افتتاح‌هایی که وزرای جهاد و صمت انجام دادند

افتتاح کارخانه ۱۱ هزار تنی شیرخشک با حضور وزیر جهاد و کشاروزی از دیگر طرح‌های بود که در سفراستانی رئیس جمهور انجام گرفت. این کارخانه ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی همچون ۱۱ هزار تن شیر خشک، یک هزار تن خامه، یک هزار تن پودر کازئینات و سه هزار تن پودر آب پنیر دارد و این واحد تولیدی با سرمایه گذاری سه هزار و ۶۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ۴۸ به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

همچنین بهره برداری از طرح توسعه دامداری شیری- گوشتی شهرستان نظرآباد با رسیدن به ظرفیت ۱۱ هزار راس در روستای «گازرسنگ» از دیگر برکات سفر استانی رئیسی بود که توسط وزیر جهاد کشور افتتاح شد.

سپس در گوشه دیگر از این استان نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت (CHP) اختصاصی مجتمع تولیدی مواد غذایی زر شهرستان ساوجبلاغ با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد که در مجموع هفت طرح امروز توسط «عباس علی‌آبادی» به بهره برداری رسید.

چراغ کارخانه ایران تراورس البرز دوباره روشن شد

بازدید رئیس‌جمهوراز کارخانه احیا شده کارخانه ایران تراورس البرز از دیگر برنامه امروز رییسی در استان البرز بود که خطاب به کارگران گفت تولید در این کارخانه به دست و تلاش شما روشن است و مالکیت این کارخانه را که به بخش خصوصی واگذار خواهد شد یا نه را روشن خواهیم کرد.

فرمان ۱۰ روزه رئیس‌جمهور به سازمان غذاودارو

رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و دارویی در البرز، در جواب دغدغه یکی از تولیدکنندگان صنایع دارویی در حوزه بیمه محصولاتش، مهلت ۱۰ روزه‌ای برای جواب‌دهی به درخواست و بیمه محصولات دارویی این تولیدکننده داد.

استقلال سیاسی و اقتصادی کشور در گرو تولید است

رئیس‌جمهور سپس در جشن احیای ۱۸۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان البرز حضور یافت و گفت مساله تولید در کشور بسیار مهم است. محوری‌ترین موضوع در اقتصاد تولید است. استقلال سیاسی و اقتصادی کشور در گرو تولید است.
وی رفع بیکاری را در گرو تولید دانست و گفت که رونق زندگی مردم در گرو تولید و شکل‌گرفتن ایران قوی در گرو تولید است. بدون تولید امکان شکل گرفتن ایران قوی وجود ندارد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17آذر1402، کدخبر: 85315508، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین