شعارسال: دکتر محمدحسن شجاعی فرد رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت میگوید برای مردم سوال است که چرا خودروهای ما مثل صنعت موشکی قوی نیست. چون۳۷ نهاد دولتی در کار صنعت خودرو فضولی میکنند، اگر این نبود الان در خودرو از صنعت موشکی هم جلوتر بود. امروز در ایران ۳۶ شرکت مونتاژکاری خودرو داریم، ولی یک بار هم طراحی توسعه محصول اتفاق نیفتاده است. کسی را مدیرعامل یک شرکت بزرگ خودروسازی کردهاند که لیاقت مدیریت یک تعویض روغنی را هم ندارد.
تلاش مافیای صنعت خودرو برای واردات خودروی بی کیفیت جهت سازمان تاکسیرانی از چین:
دکتر محمدحسن شجاعی فرد در اواحر دی ماه ۱۴۰۲ بیان داشته بود که به علیآبادی گفتم خداوکیلی این خودرو برقی که میگویی با چه قیمتی دست مردم میرسد؟ مافیای ایرانی خودرو در چین ماشینی را بعنوان تاکسی به ایران فروختند که اصلا در خیابانهای تهران دوام نمیآورد و ....
لازم به توضیح است که رصد و بررسی اخبار مرتبط با واردات خودروهای چینی برای تاکسی در اوایل دی ماه سال جاری بازگو کننده این حقیقت است که این واردات پیرو سفر محمد مخبر به چین و تفاهم با نخستوزیر چین برای واردات ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسیهای برقی چینی صورت پذیرفته و مسئولیت واردات آنها هم به وزارت صمت سپرده شده است. طبق اخبار دریافتی و بنا بر توضیحات علی آبادی وزیر صمت، ۵۳ هزار دستگاه از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرویی که بین مخبر و لی چیانگ توافق شده بود، اکنون ثبت سفارش شدهاند. در مورد سایر ۴۷ هزار دستگاه نیز مذاکراتی با طرف چینی برقرار است. بیشتر این تاکسیها در قالب خودروهای مونتاژی در ایران تولید میشوند یا نام آنها در لیست محصولات وارداتی بنزینی دیده میشود. تقریباً همه آنها قیمتی بیشتر از یکمیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارند.
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون