پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۹۳۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
ایرج رهبر (انبوه ساز) در خصوص شیوه‌های ساخت یک میلیون مسکن در سال می‌گوید که کشور از نظر مصالح (با تاکید بر آهن و سیمان) پتانسیل لازم برای ساخت مسکن را دارد. ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم و حدود ۱۵ میلیون تن فولاد برای یک میلیون مسکن لازم است. از حدود ۷۰ میلیون تن سیمان تولیدی، حدود ۴۵ میلیون تن برای ساخت یک میلیون مسکن لازم است. مشکل ما در تامین زمین، تیپیک قرارداد با دولت، آورده مالی توسط متقاضیان و بانک‌ها و مواردی همانند است. با مشارکت دادن بخش خصوصی، می‌توان ساخت یک میلیون مسکن ملی در سال را تحقق بخشید. بنظر می‌رسد که کشور با نوعی مدیریت سلیقه‌ای (بخوانید عجوج و مجوج مدیریتی) در بحث ساخت مسکن ملی مواجه است. مدیریت متمرکز و اجرای غیر متمرکز با تکیه بر توان بخش خصوصی، به راحتی می‌تواند رافع مشکل باشد. شاید با اعطای امتیازات مربوط به ساخت واحد‌های تجاری، فروش و واگذاری زمین به نرخی عادلانه به سازندگان (علاوه بر سهم ان‌ها در ساخت مسکن ملی) بتوان تا حدی، بخش خصوصی را متمایل به مشارکت در ساخت و تامین یک میلیون واحد مسکن ملی در سال نمود.

شعارسال: ایرج رهبر رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان معتقد است که با این دست فرمان، سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی هم نمی‌توانیم بسازیم. از نظر فنی و مصالح ساختمانی هیچ کمبودی نداریم، مشکل ما ضعف مدیریت است. از سرمایه بخش خصوصی برای ساخت مسکن استفاده نمی‌کنند.

امکان فنی و تامین مصالح برای ساخت یک میلیون مسکن ملی وجود دارد، کشور دچار عجوج و مجوج مدیریتی است + هشدار به رئیس جمهور

نوع قرارداد‌های منعقده با بخش خصوصی مورد داشته و در قالب قرارداد مالک - مستاجر است. قراردادی که حتی تامین اجتماعی هم از ان ایراد گرفته و ان را مشروع نمی‌داند.

برای انعقاد یک قرارداد ساده و واگذاری زمین، بیش از یک سال وقت و زمان می‌گیرند. ما با چنین مشکلاتی مواجه هستیم و با این وضع بنظر می‌رسد که عمدی برای خواباندن کار دولت و تحقق وعده‌های رئیس جمهور از درون خود دولت وجود دارد.

ما (شعار سال)، به رئیس جمهور در این خصوص هشدار می‌دهیم. جناب رئیسی کارگزاران شما توانایی راهبری راهبردی امور را ندارند. حاضریم با تعریف و واگذاری اختیارات لازم به ما، بعنوان عامل چهارم ورود کرده و مجموعه را به حرکت (حتی به اجبار و زور قانون) واداریم.

تعداد بازدید : 0

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 3اسفند1402، کدخبر: 2154393، www.90eghtesadi.com/سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین