پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
برنامه ریزی شده است تا در روز پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲، دوازدهمین پرتاب ماهواره در دولت سیزدهم صورت گرفته و ماهواره سنجشی تصویربرداری پارس ۱ که ماهواره ۱۰۰ درصد ایرانی بوده و توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است، در مدار قرار خواهد گیرد. در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی، این ماهواره با یک پرتابگر روسی به فضا خواهد رفت. بر اساس برنامه ریزی‌ها ماهواره سنجشی «پارس ۱» که در پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و تجمیع شده، به زودی در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین آهنگ تزریق می‌شود.

شعارسال: ماهواره «پارس ۱»، ماهواره تحقیقاتی-سنجشی است که از سوی متخصصین پژوهشگاه فضایی ایران طراحی شده است که به زودی در مدار خورشید آهنگ با ارتفاع ۵۰۰ کیلومتر از سطح زمین قرار خواهد گرفت.

پرتاپ و استقرار ماهواره ایرانی «پارس ۱» در مدار زمین آهنگ و ۵۰۰ کیلومتری زمین

ماهواره «پارس ۱» در مرداد ۱۳۹۴ در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره از مجموعه پژوهشگاه فضایی ایران تعریف شد و در مراحل ساخت و سپس آزمایش‌های مختلف آن سایر پژوهشکده‌های این پژوهشگاه و برخی دانشگاه‌ها مشارکت داشته اند.

«پارس ۱» به عنوان یک ماهواره تصویربرداری اولین گام در طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی محسوب می‌شود. محموله‌های متفاوت با قدرت تفکیک متوسط در «پارس ۱» به کارگیری شده است تا در جهت مأموریت نهایی سنجشی، مراحل توسعه فناوری صورت پذیرد.

ماهواره «پارس ۱» به منظور تصویربرداری کاربردی، توسعه بازار داده‌های سنجشی داخلی و توسعه و آزمایش فناوری‌های پایه‌ای ماهواره‌های سنجشی و بخش زمینی آنها، طراحی و ساخته شده است.

این پروژه در برنامه راهبردی ماهواره‌های سنجشی به عنوان اولین گام راهبردی در راستای دستیابی به اهداف آن برنامه، معرفی شده؛ اما علاوه بر این، مأموریت‌های کاربردی نیز متناسب با قابلیت‌های محموله‌های تصویربرداری نصب شده در آن برای «پارس ۱» تعریف شده است.

مأموریت‌های کاربردی ماهواره «پارس ۱» تهیه نقشه‌هایی با مقیاس‌های مورد نیاز از منابع آبی، حوزه‌های زیستی و مراکز جمعیتی است.

این ماهواره به‌زودی به مدار ۵۰۰ کیلومتر پرتاب می‌شود.

پرتاپ و استقرار ماهواره ایرانی «پارس ۱» در مدار زمین آهنگ و ۵۰۰ کیلومتری زمین

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8اسفند1402، کدخبر: 1402120805431، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین