پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اینکه چرا اسم پدر و مادر از کارت ملی حذف می‌شود و چه چیزی جایگزین آن می‌ شود؛ اظهار داشت: اسم پدر و مادر در ظاهر حذف شده ولی در واقع هم اسم پدر و مادر و هم سایر مشخصات وجود دارد و در قالب بارکد اطلاعاتی منعکس گردیده است. بعضی از کارشناسان ، دنباله گیری فعالیت هایی در این سطح را هم جزو عملکرد مطلوب انیسه خزعلی قلمداد می کنند و گروهی دیگر، او را فردی درگیر در خرده ریزها و غافل و یا ناتوان در دنباله گیری طرح های کلان و بنیادین حوزه زنان می دانند. بدلیل اهمیت موضوع زنان و اثرات توسعه ای و تمدنی آن، آماده همکاری با این معاونت محترم با موضوع حساس سازی و اگاه سازی، انعکاس عملکرد ها در حوزه های ماموریتی کلان، پیگیری و انعکاس چالش های بنیادین فرا قوه ای می باشیم.

شعارسال: انسیه خزعلی درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.

عدم حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی و ارایه اطلاعات با یک بارکد + غافل از کارهای اصلی و چسبیده به خرده ریزها؟!

وی افزود: در نهایت در کمیسیون اصلی، نماینده ثبت احوال اعلام کرد که قرار است کارت‌ها تغییر کند و در کارت‌های جدید نام پدر و مادر نخواهد بود، لذا مطلب به دلیل عدم موضوعیت از دستور خارج شد.

خزعلی در پاسخ به این پرسش که چرا اسم پدر و مادر حذف می‌شود و چه چیزی جایگزین آن می‌شود، تاکید کرد: در ظاهر حذف شده، ولی در واقع هم اسم پدر و مادر و هم سایر مشخصات وجود دارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ظاهراً سیاست این است که اطلاعات حداقلی در روی کارت آورده شود و به جای آن بارکدی در روی کارت آورده شود که مشخصات شناسنامه‌ای فرد صاحب کارت از جمله مشخصات پدر و مادر او از طریق بارکد قابل رویت است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1اردیبهشت1403، کدخبر: 85450356، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
همه مدیرهای دولتی همین جورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین