پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
«مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» اعلام کرد که ادعای مقابله و رهگیری موشک‌های ایرانی شلیک شده به سوی اسرائیل تواسط پایگاه راداری کوراجیک در منطقه ملاتیا در ترکیه صحت ندارد.این در حالی است که همین مرکز اعتراف نموده که اطلاعات راداری رصد شده با هم پیمانان ترکیه در آتلانتیک شمال ( ناتو) به اشتراک گذاشته شده است. سوال اینجاست که آیا ، هم پیمانان ترکیه، نمی توانند این اطلاعات را به اسرائیل داده باشند؟ دومین نکته این خبر، نقل قول از مرکزی بنام «مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» است. ایا ضرورت ندارد که چنین اداره ای ذیل ، روابط عمومی یا سخنگوی نهاد ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود؟

شعارسال: به نقل از کانال رسانه‌ای روسیا الیوم، «مرکز مبارزه با اخبار و ادعا‌های گمراه‌کننده ترکیه وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری این کشور با انتشار بیانیه‌ای ادعای برخی رسانه‌های ترک و رسانه‌های خارجی دیگر، درباره رصد و رهگیری موشک‌های شلیک‌شده ایرانی به اسرائیل در جریان عملیات تنبیهیِ «وعده صادق» در سیزدهم آوریل ۲۰۲۴ از طریق پایگاه راداری کورجیک در استان ملاطیه را تکذیب کرد. در این بیانیه تاکید شده است که ادعا‌های مربوط به پایگاه راداری در کورجیک که در پی دیدار روز گذشته میان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه و «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس منتشر شد، پیش از این از سوی مرکز مبارزه با اخبار گمراه‌کننده تکذیب شده بود. این مرکز ریاست‌جمهوری ترکیه در ادامه تأکید کرده که «این ادعا‌ها بی‌اساس و بی‌پایه است و عمداً دوباره منتشر شده است.»

تکذیب رهگیری موشک‌های ایرانی توسط ترکیه در کنار تائید اشتراک اطلاعات با هم پیمانان ناتو + آشنایی با مرکز مبارزه با اخبار و ادعاهای گمراه‌کننده ترکیه


آن گونه که در این بیانیه آمده «اطلاعات دریافتی از سیستم راداری در کورجیک تنها در چارچوب رویکرد‌های ناتو با متحدان به اشتراک گذاشته می‌شود». در این بیانیه همچنین تأکید شده است که «امکان‌پذیر نیست که این اطلاعات را با طرف‌هایی مانند اسرائیل به اشتراک گذاشته شود که جزو متحدان ناتو نیسستند.»

سوال اینجاست که چرا امکان پذیر نیست که این اطلاعات از طریق کشور ثالث، به اسرائیل ارایه گردد؟ موضوعی که هوشیاری بیشتر حوزه نظامی کشور برای چاره اندیشی در خصوص این موضوع همچنین نظرداشت به وجود این پدیده، در طرح ریزی‌های نظامی را طلب می‌کند.

همچنین باید از روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری، سخنگوی محترم نهاد ریاست جمهوری و یا سخنگوی محترم دولت پرسید که چرا اداره‌ای شبیه به «مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» در نهاد ریاست جمهوری بشکل رسمی تاسیس نشده اشت (هرچند معترف هستیم که در خروجی عملکردی، دوستان چنین رویه‌ای را بشکل فعال در داخل کشور دنباله گیری می‌کنند).

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست؟ چرا نگفتند مرکز پاسخگویی به اطلاعات نادرست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین