پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
وزیر راه و شهرسازی از ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالیانه ۱۰ درصدی جان‌باختگان تصادفات بر اساس برنامه هفتم توسعه در شورای‌عالی هماهنگی و ایمنی حمل‌ونقل خبر داد.وزیر راه و شهرسازی، رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی‌ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدفگذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد و... . باید از وزیر محترم پرسید که برای دو بحث فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل جاده ای و استاندارد سازی بدنه، شاسی و سپر خودروهای داخلی با رویکرد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات، چه برنامه ای دارند؟

شعارسال: «مهرداد بذرپاش» در ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه‌های کشور، به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه درباره کاهش سالیانه ۱۰ درصدی جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و تحقق آن را به‌عنوان یکی از نقاط آسیب، جدی دانست که باید در کانون برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسوول قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: این مهم با تأکید رئیس‌جمهور به‌عنوان یک کار ویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالیانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات + تا پایان برنامه هفتم توسعه تلفات جاده ای به حدود ده هزار نفر می رسد؟!

بذرپاش گفت: در نوروز ۱۴۰۳، هماهنگی میان دستگاه‌ها با کاهش جان‌باختگان جاده‌ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسوول اعلام خواهد شد، اما حتی یک جان‌باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد.

وی افزود: تحقق هدفگذاری کاهش ۱۰ درصدی برنامه هفتم توسعه به‌عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه‌های کشور، در راس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی، رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی‌ترین محور‌های کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدفگذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های اقدام کننده و مسوول در کاهش تعداد جان‌باختگان تصادفات لازم است، به اقدامات هماهنگ دستگاه‌ها اشاره کرد و ادامه‌داد: از جمله این موارد، امدادرسانی‌های فوری به سانحه‌دیدگان تصادفات رانندگی، رساندن هرچه سریع‌تر آن‌ها به مراکز پزشکی و ارائه خدمات درمانی به هنگام و اثربخش، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی با هدف هشدار به رانندگی پر خطر، اعمال قانونی جرایم رانندگی برای کسانی که قوانین و الزامات رانندگی ایمن را رعایت نمی‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، است.

بذرپاش اضافه‌کرد: پیگیری توسعه ناوگان، کنترل سرعت و رفتار‌های شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل سامانه «سپهتن» که باید در آینده توسعه بیشتری یابد، به صورت توامان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود.

ﻧﺸﺴﺖ ۱۳۵ ﻛﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ایمنی راه‌های کشور با دستور کار ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ و ارائه پیشنهاد و برنامه عملیاتی در راستای تحقق کاهش ۵۰ درصدی جان‌باختگان در طول برنامه هفتم توسعه (سالی ۱۰ درصد) توسط دستگاه‌های مسئول و عضو کمیسیون برگزار شد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 2اردیبهشت1403، کدخبر: 85451585، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
الهی فال زینب راست باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین