پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۹۴۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
قدرت نهاد تعلیم و تربیت یک کشور، پایه اصلی حرکت تمدنی آن کشور را تشکیل می دهد. حوزه آموزش و پرورش ما به چند دلیل شرایط اقتصادی کلان جامعه، وضعیت بودجه وزارت آموزش و پرورش ، انتصابات محفلی و سیاسی و غیرشایسته سالار و همچنین بحث سیاست زدگی و حاشیه روی در اولویت ها و محتوا ، دچار آسیب جدی شده است. بعنوان مصداق اثباتی داستان، به صحبت های وزیر توجه کنید. وزیری که گویا نمی داند وظیفه آموزش، توسعه توانمندی های دانش آموزان( دانشی، مهارتی، قدرت تفکر) و وظیفه پرورش، قوی کردن دانش آموزان در مقابله با ناتوانی های آنهاست ، طبیعی است که با طرح مباحث حاشیه ای و بجای کاهش آسیب ها ، دامن زننده به کج روی ها باشد. یعنی چه مدارس را باید به شرکت های دانش بنیان پیوند زد؟ آقای وزیر عزیز، مملکت هنوز نیروهای دلسوز خود را دارد و اگر تا زمان حاضر تقابل مستقیم با شما صورت نگرفته، صرفا بدلیل اهمیت حوزه فعالیتی تان بوده و اینکه نخواستیم باری بر بارهای موجود اضافه کنیم. شما را به حرکت در مسیر اولویت ها و پرهیز از حاشیه روی سفارش می کنم. مشفقانه عرض می شود که کم توجهی به این مهم ، برایتان هزینه قانونی خواهد داشت.

شعارسال: رضامراد صحرایی در نشست ملی مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی با بیان اینکه مساله‌ای که شما را گرد هم آورده است، امید و امیدآفرینی است، اظهار کرد: مسأله امید در ادبیات دینی و ادبیات حاکمیتی و سیاسی ما جایگاه ویژه‌ای دارد.

مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید + یکی به این آقا ، معنای تعلیم و تربیت را بیاموزد تا اینقدر حاشیه روی نکرده و اولویت دار حرف بزند

جایگاه ویژه علم و امید در بیانیه گام دوم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در فرازی از رهبر انقلاب، ایشان چرخه‌ای به نام آرمان‌خواهی و امید و عقلانیت را مطرح می‌کنند. ایمان نهفته در دل این تعبیر حکیمانه، یعنی با موتور آرمان‌خواهی و سوخت امید و فرمان عقلانیت به سمت آینده حرکت کنیم. در بیانیه گام دوم که من آن را منشور ۴۰ سال دوم انقلاب می‌دانم، جایگاه دو عنصر علم و امید بسیار برجسته است و هیچ‌یک بدون آن یکی نمی‌تواند به پیشرفت کشور کمک کند.

جنگ ترکیبی علیه کشورمان برای کورکردن امید بود

صحرایی افزود: علم قدرت‌آفرین است، علم، سلطان است. علم در دست کسی چنین قدرتی پیدا می‌کند که امید و ایمان داشته باشد به اینکه می‌تواند تغییر ایجاد کند. این که دشمنان ما در این سطح وسیع، جنگ ترکیبی علیه ما راه انداختند، برای کورکردن امید بود که خود گواهی مهمی برای اهمیت امید و امیدآفرینی است.

دیدن پیشرفت‌ها و درک‌کردن نتایج آن برای نسل جدید یکی از راه‌های مهم پیشرفت است

صحرایی با تاکید بر اینکه دیدن پیشرفت‌ها و درک‌کردن نتایج آن برای نسل جدید یکی از راه‌های مهم پیشرفت است، گفت: وقتی دانش‌آموزان سمپاد ما بر روی عرشه کشتی در جنوب، قدرت کشور را می‌فهمند، آن‌گاه است که جریان امید در آن‌ها رشد می‌کند.

پیوند امید با پیشرفت‌های کشور بهترین پاسخ ما به همه تهاجمی است که در جنگ ترکیبی و شناختی علیه ما به راه افتاده است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پیوند امید با پیشرفت‌های کشور بهترین پاسخ ما به همه تهاجمی است که در جنگ ترکیبی و شناختی علیه ما به راه افتاده است، گفت: ما در جنگی پیوسته با استکبار، روزگاری در تهاجم فرهنگی بودیم و پیروز شدیم، تهاجم فرهنگی، شبیخون شد، ولی کشور پابرجا ماند. شبیخون، قتل عام فرهنگی شد، جنگ شناختی شد، جنگ ترکیبی شد، اما کشور سرپا ماند. در حالیکه هر کدام از این‌ها به تنهایی می‌تواند هر کشوری را نابود کند. دلیل این استواری، امید، ایمان و خودباوری و البته هویت ملی و مذهبی غرورآفرین است.

مدرسه، مزرعه امیدآفرینی است

وی بر اهمیت اردو‌های راهیان پیشرفت برای امیدآفرینی تاکید کرد و گفت: مدرسه، مزرعه این امیدآفرینی است. بذری که در مدرسه افشانده شده، امروز این محصول و این جریان دانش‌بنیانی شده است و من قول می‌دهم بذر‌هایی که این روز‌ها کاشته می‌شود، به مراتب پربارتر و امیدآفرین‌تر از بذر‌های پیشین است.

مدرسان‌سازان و مدرسه‌یاران و مدرسه‌داران نقش زیادی در ساختن ایران باشکوه دارند/ مدیر مدرسه راهبردی‌ترین مدیر کشور است

رضامراد صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش است که کودک را خلاق و اهل سوال بار می‌آورد، افزود: خلاقیت در کودکی توسط معلم شکوفا می‌شود. مدرسه‌ها منبع قدرت آینده کشور هستند. مدیر مدرسه راهبردی‌ترین مدیر کشور است. مدرسه قوی تضمین‌کننده ایران قوی است. ایران با اقتصاد و علم و فرهنگ قوی، پیشرفته می‌شود و بذر همه این‌ها در مدارس کاشته می‌شود. به همین خاطر مدرسان‌سازان و مدرسه‌یاران و مدرسه‌داران نقش زیادی در ساختن ایران باشکوه دارند. قدرت تمدنی که در حال ساخت آن هستیم از مدرسه برمی‌آید.

مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید

وی تصریح کرد: مدرسه را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید. این پیوند روی دیگری از روند شکوفاسازی استعداد فرزندان ایران است. ما آماده هستیم که سازوکاری تعریف کنیم که چگونه یک شرکت دانش‌بنیان، مدرسه‌ها را به عنوان وابسته خود بپذیرد.

نشست ملی مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و هیئت امنایی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست اظهار کرد: برای ما فرصت مغتنمی است که خدمت شما باشیم و بگوییم که جریان دانش‌بنیانی امروز از چه جایگاهی برخوردار است.

استعداد نخبگان جایی در اقتصاد نفتی ندارد

محمدصادق خیاطیان ادامه داد: بیش از یک دهه است که جریان دانش‌بنیانی در کشور توسعه پیدا کرده است و در مقابل اقتصاد منبع‌محور است. جریان اقتصاد نفتی استعداد ما را کور می‌کند. استعداد نخبگان ما جایی در جریان اقتصاد منبع‌محور و نفتی ندارد.

وی افزود: صنعت جایی است که در آن طراحی صورت می‌گیرد و در آن دانش جریان دارد. این جاست که دانشگاه و مدرسه نخبه‌پرور معنادار می‌شود. ما جریان دانش‌بنیانی را بیش از ۱۰ دهه است که به جای اقتصاد نفتی تجربه کرده‌ایم.

کمترین اثر جریان دانش‌بنیانی جلوگیری از مهاجرت است

خیاطیان گفت: کمترین اثر این جریان دانش‌بنیانی این بوده است که جلوی مهاجرت نخبگان را گرفته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: سهم دانش‌بنیان ما از GDP کمتر از نیم درصد بود، ولی اکنون به ۳ درصد رسیده است و برای ۷ درصد هدف‌گذاری شده است.

روحیه نوآوری و کارآفرینی را به دانش آموزان تزریق کنید

وی افزود: اگر شما در مدارس چنین جریانی را تعریف نکرده بودید ما حتما الان نداشتیم. آینده ما هم منوط به تربیتی است که در امروز در مدارس ما اتفاق می‌افتد. روحیه نوآوری و کارآفرینی را در دانش‌آموزان در مدارس تزریق کنید. باید اسطوره‌های مبتنی بر نوآوری و کارآفرینی را معرفی کنیم.

خیاطیان تصریح کرد: همچنین امیدآفرینی خیلی موضوع مهمی است که برای آن کار نکرده‌ایم. ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم. توانمندی‌هارو نگفته‌ایم. به همین خاطر اردو‌های راهیان پیشرفت را راه انداختیم. مدارس سمپاد از نمایشگاه‌های ما بازدید کردند و برای‌شان جای تعجب داشت و فکر نمی‌کردند چنین دستاورد‌های داشته باشیم. ما آمادگی داریم با کمک همدیگر این جریان دانش‌بنیانی و نخبگانی را در کشور توسعه دهیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 2اردیبهشت1403، کدخبر:1469253، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
بخندیم یا گریه کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین