پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر مدعی شده است که بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که فقط از محل فلرسوزی، ماهانه معادل ریالی هشتاد هزار میلیارد ریال گاز از سکوی میدان نفتی فروزان در خلیج فارس وارد فضا شده و دود می‌شود. نه تنها سکوی‌های نفتی فروزان بلکه چندین سکو و فلر در پارس جنوبی روزانه در حال سوختن گاز هستند که بازیافت گاز آن‌ها می‌تواند درآمد‌های هزاران میلیاردی برای کشور در بر داشته باشد و .... سوال اینجاست که چرا سازمان بازرسی کل کشور یا خود دادستانی استان بوشهر، برای وزیر نفت به اتهام اهمال و قصور، کیفرخواست ۹۶ همتی برای ضرر و زیان سالیانه وارد بر انفال و نابودی بیت المال، صادر نمی‌کنند؟

شعارسال: مهدی مهرانگیز روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با رسانه‌های استان بوشهر اظهار کرد: این در حالی است که نه تنها سکوی‌های نفتی فروزان بلکه چندین سکو و فلر در پارس جنوبی روزانه در حال سوختن گاز هستند که بازیافت گاز آن‌ها می‌تواند درآمد‌های هزاران میلیاردی برای کشور در بر داشته باشد.

وی افزود: در کنار اندوخته‌های مالی، وجود این فلرسوزی‌ها سلامت مردم را به خطر انداخته و ضایعات زیست محیطی نیز ایجاد می‌کند.

هشتاد هزار میلیارد ریال گاز ماهانه در سکوی فروزان دود می‌شود + ضرورت صدور کیفرخواست برای وزیر نفت به اتهام اهمال و قصور ۹۶همتی سالیانه در پارس جنوبی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم استان از قوه قضاییه که در دیدار بهمن ماه سال گذشته رئیس قوه قضاییه از استان نیز به اطلاع ایشان رسانده شد همین موضوع فلرسوزی‌ها بوده است.

مهرانگیز ادامه داد: به این شرکت‌ها ۲ سال فرصت داده شده تا به شکل علمی بتوانند موضوع فلرسوزی را پایان دهند در غیر این صورت برخورد قضایی انجام می‌شود.

دریافت ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از پتروشیمی‌ها به نفع دولت

وی در خصوص وصول مطالبات دولت از پتروشیمی‌های مستقر در استان بوشهر گفت: پتروشیمی‌ها به بهانه‌های واهی از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون از پرداخت مطالبات خود در عرصه آلایندگی به دولت طفره رفته اند که با پیگیری‌های حقوقی و قضایی توسط دادگستری استان بوشهر، تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از سرجمع ۹۰۰ میلیارد ریال بدهی از پتروشیمی‌ها اخذ و به حساب دولت واریز شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در خصوص پرداخت عوارض آلایندگی استان، بیان کرد: تا کنون پرداخت ۱۰هزار میلیارد ریال از حق آلایندگی قطعی شده، ۱۹۰ هزار میلیارد ریال تا هشتم اردیبهشت و ۱۹۰هزار میلیارد ریال دیگر تا اواخر تیرماه پرداخت می‌شود که می‌تواند جان تازه‌ای به کالبد شهر‌ها و روستا‌های استان بدمد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 2اردیبهشت1403، کدخبر: 85451634، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین