پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
کریمی قدوسی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی در اظهاراتی دوپهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. همزمان با انتشار این خبر، "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی مدعی شد که غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و نبود دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی آن، به نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن دامن می‌زند. ایران "چند هفته، نه چند ماه" با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن یک بمب اتمی فاصله دارد. اما به معنای این نیست که ایران سلاح اتمی دارد یا در این بازه در اختیار خواهد داشت. روزنامه ایران با انتقاد شدید از کریمی قدوسی نوشت: در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟

شعارسال: جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی با انتشار پستی در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. برخی از تحلیل گران، این اظهارات دو پهلو را راست تصور نموده و بیان داشته اند که احتمالاً اشاره کریمی قدوسی به فتوای حرام بودن ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی مقام رهبری باشد که چند سال پیش صادر شده است. گروهی دیگر از تحلیل گران هم با دیده شک به خبر نگریسه و به دنبال سناریویابی‌های سه گانه دهن لقی، تلاش برای دیده شدن یا هشدار، هستند.
طیف وسیعی از مطلعین نیز به کریمی قدوسی نقد وارد نموده و اساس این خبر را کذب دانسته و آن را بهانه‌ای برای ایران هراسی و زمینه‌ای برای تشدید داستان سازی‌های غرب برعلیه ایران می‌دانند.

حاشیه گویی‌های کریمی قدوسی درباره دستیابی یک هفته‌ای به سلاح هسته‌ای و توان ساخت موشک با برد ۱۲ هزار کیلومتری +دهن لقی، تلاش برای دیده شدن یا هشدار؟

گروسی، ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد

"رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی مدعی شد که غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و نبود دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی آن، به نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن دامن می‌زند. ایران "چند هفته، نه چند ماه" با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن یک بمب اتمی فاصله دارد. اما به معنای این نیست که ایران سلاح اتمی دارد یا در این بازه در اختیار خواهد داشت.

گروسی مدعی شده است که آژانس از سطح دسترسی مورد نیازش در ایران برخوردار نیست که گمانه‌زنی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای آن را تشدید می‌کند. او همچنین به حل‌وفصل نشدن مسئله برخی یافته‌های آژانس، از جمله ذرات اورانیوم در محل‌های پیش‌بینی‌نشده اشاره کرده و گفت که این موضوع به تردید‌ها درباره شفافیت ایران دامن می‌زند.

حاشیه گویی‌های کریمی قدوسی درباره دستیابی یک هفته‌ای به سلاح هسته‌ای و توان ساخت موشک با برد ۱۲ هزار کیلومتری +دهن لقی، تلاش برای دیده شدن یا هشدار؟

ادعای ترامپ درباره ایران؛ توانایی دستیابی به بمب اتم طی ۳۴ روز (در ماه ۱۴۰۲)

ترامپ در اواسط دی ماه ۱۴۰۲ در جمع حامیانش در آیووا و در بخشی از سخنرانی‌های خود گفته بود، ما در اروپا جنگ داریم، در خاورمیانه جنگ داریم، چین دارد تایوان را تهدید می‌کند، ایران فاصله خیلی کمی تا بمب اتمی دارد، آن‌ها می‌توانند بعد از سی و چهار روز بمب اتمی به دست بیاورند و.. اطلاعاتی که پاره‌ای از مفسران آن را، بخشی از تبلیغات انتخاباتی با رویکرد ایران هراسی و نشان دادن ضعف بایدن برای حفظ جایگاه امریکا دانسته و گروهی دیگر، اطلاعات بیان شده را وابسته به افشا و اشتراک اطلاعاتی موساد با ترامپ دانسته اند.

حاشیه گویی‌های کریمی قدوسی درباره دستیابی یک هفته‌ای به سلاح هسته‌ای و توان ساخت موشک با برد ۱۲ هزار کیلومتری +دهن لقی، تلاش برای دیده شدن یا هشدار؟

انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی، همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند

روزنامه ایران در انتقاد از کریمی قدوسی نوشت: در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟ پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است. تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعا‌های این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد.

تداوم بازی توسط کریمی قدوسی، جواد دست بردار نیست

همانگونه که بیان شد، روز گذشته، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.». بلافاصله پس از انتشار این توئیت، فعالان سیاسی و رسانه‌ای از این نماینده مجلس انتقاد کردند اما، او بازهم در توئیت با هشتگ اقتدار ایران نوشت: «در صورت اذن تا انجام اولین آزمایش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر یک هفته فاصله می‌باشد.»

در همین راستا، علی قلهکی هم در پاسخ به این نماینده مجلس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: موشک قاره پیما با برد ۱۲ هزار کیلومتر، فقط برای حمل کلاهک هسته‌ای است، اینکه دانش ساخت آن را داریم یا نه به کنار، ولی تمامی مواضع اخیر شما پیوست گزارش آژانس انرژی اتمی علیه کشور می‌شود! چه اذنی بیاید چه اذنی نیاید...


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین