پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حداقل در هر استان باید یک صندوق حمایت از پژوهش و فناوری وجود داشته باشد، یادآور شد: در حال حاضر در تعدادی از استان ها این صندوق تشکیل شده است و در بقیه استان ها نیز باید راه اندازی شود.

شعار سال : دکتر محمد فرهادی روز سه شنبه در جشنواره ملی ایده های برتر که در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار تشکیل شده است، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد ارتقای علمی و دانشی کشور گفت: برای گام برداشتن در این راستا آموزش ها باید متناسب با علوم روز دنیا باشند بنابراین بازنگری در این زمینه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما باید به سمتی حرکت کنند که تولیدات علمی خود را به محصول تبدیل کنند و تنها به صرف آموزش عالی اکتفا نکنند.

وزیر علوم تاکید کرد: نباید تنها به بیان ایده و انتخاب ایده برتر اکتفا کرد بلکه باید ایده ها به عمل تبدیل شوند و محصول آنها در اختیار جامعه قرار گیرد.

فرهادی گفت: ایده ها باید به مراکز رشد راه یابند تا روی آنها کار شود و در پارک های علم و فناوری به محصول تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از ایده ها توسط صندوق حمایت از پژوهش و فناوری صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در هر استان حداقل باید یک صندوق حمایت از پژوهش و فناوری وجود داشته باشد تا با ارایه تسهیلاتی مانند اعطای وام از ایده ها حمایت کامل کنند.

فرهادی با اشاره به صندوق شکوفایی و نوآوری گفت: تصویب شده است که 20 میلیون دلار اعتبار برای سال آینده در اختیار این صندوق قرار گیرد.

یازدهمین جشنواره ملی ایده های برتر با معرفی 10 ایده برتر در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 24 آذر 1394 کد مطلب : 81878923 (5048188) www.irna.ir

خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
باید تکمیل بشه اما کی تکمیل کنه الله اعلم م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین