پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۳۹۴۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
در حوزه طرح ترافیک شهرداری تهران متاسفانه باید بگوییم که کار از بیان تاسف برای برخی سازمان‌ها و افراد گذشته است. با جماعتی کم توان، سلیقه گرا و غیرشنونده مواجه هستیم. جماعتی که نه تنها توان کار تخصصی را ندارند، از توان بهره گیری از منظومه فکری دیگران و شنیدن حرف‌های آن‌ها هم بی نصیب هستند. در اتاق‌های بسته و حداکثر با مشورت چند مشاور و مطلع، تصمیم می‌گیرند و نتیجه کار می‌شود فلامینگوی یک پا. سال هاست که با وجود حق قانونی رسانه، نه طرح ترافیک گرفته ایم و نه ساکت نشسته ایم و به کرات نقد اصلاحی درخصوص طرح ترافیک داده ایم. کدام را شنیدید و بگوش گرفتید، جماعت سنگین گوش مدیریتی؟ نکته جالب داستان اینجاست که حوزه‌ای نیست که منافع فردی در ان مطرح باشد. اگر ترش و شیرین گفتیم، برای تامین منافع عمومی بود و ارتقا رضایتمندی شهروندان و تسهیل در امور شهرداری. اما شما جماعت سنگین شده بر کرسی مدیریتی نخواستید بشنوید. وای به آخرتتان با این حجم ناله و نوین و عدم رضایت از پرداخت هزینه‌ها توسط شهروندان. روایتی داریم بدین مضمون که، شاید بتوان اثر درامد غیرحلال را در موضوعات مختلف پنهان کرد، اما در فرزند خودش را نشان می‌دهد. ان شاالله که فرزندانتان عاقبت بخیر باشند و این روایت شامل حال شما نشود. آقایان مثلا مدیر، هسته محوری طراحی طرح ترافیک نه بر درآمدزایی و نه بر اصول فنی، بلکه باید بر نگاه حکمرانی (ترکیب منافع شهرداری، مالکیت‌های شهروندان و حقوق عامه) قرار گیرد. طرح ترافیک نباید بر ساحت زندگی خانوادگی، روانی، بهداشتی و اقتصادی شهروندان خلل وارد کند. طرح ترافیک باید دارای غلطان بودگی و سازگاری با برنامه‌ها و قواعد فعالیتی قانونی- عرفی اداری و اقتصادی شهر باشد. طرح ترافیک باید در کنار عدالت‌های توزیعی، عدالت نگری‌های خاص را رعایت کرده باشد. نگاه درامدی به طرح ترافیک باید مطلقا کنار گذاشته شود. طرح ترافیک باید هم بند با سایر طرح‌های بهبود اکوسیستم شهری نظیر طرح هوای پاک، طرح توسعه فضای سبز، طرح حمل و نقل عمومی و ... طراحی شود. طرح ترافیک باید برای کلیه وسائل نقیله موتوری دارای نگاه اولویتی باشد نه نگاه غیر سطح بندی شده و همسان (موتور‌ها بیشتر آلودگی ایجاد می‌کنند یا خودروها؟ اتوبوس‌های شهرداری بیشتر آلودگی ایجاد می‌کنند یا خودروی مردم؟). طرح ترافیک باید با نظر داشت به کریدور‌های عمومی ورود و خروج شهروندان طراحی شود (معابر جذب و تخلیه). ساعات مدرسه دانش اموزان و ساعات اتمام کار اداری بنوعی باید در طرح مدنظر باشد. حقوق صاحبان خودرو‌هایی که وارد شده و تا انتهای ساعت درجا و رسوبی هستند باید مورد توجه باشد و..

شعارسال: محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ و حذف زوج و فرد+ چرا طرح را برای بازبینی و اعلام نظر عمومی منتشر نمی‌کنید؟

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهاد‌های بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد:، اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عرشه، تاریخ انتشار: 5اردیبهشت1403، کدخبر: 134736، www.arshehonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین