پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۵۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر مدعی شده است که این سازمان در سال‌های اخیر ضمن احیای لاین مرغ آرین و تقویت آن، ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برده و دیگر نیازی به واردات نداریم و .... باید از جناب فخاری پرسید که آیا سراغ دارند ماست فروشی را که درباره ترشی ماست خودش صحبت کند؟ اولا بشکل شفاف پاسخ بدهند که اصالت مرغ آرین از کدام کشور اروپایی است؟ ثانیا بفرمایند که اگر دست خود مرغدار بود و اجبار تامین نهاده پشت داستان نبود، چند درصد مرغدار‌ها از این نژاد استفاده می‌کردند؟ آیا جناب مدیرعامل می‌دانند مهمترین ایراد آرین بغیر از ضریب تبدیل (با وجود هزینه بالای تامین دان) در چیست (برای عدم گرایش به تخریب، از بیان ایراد اصلی این نژاد تحفظ می‌کنیم)؟ چرا فعالیت تحولی و تحقیقاتی مستمری برای از بین بردن ایرادات و چالش‌های این نژاد توسط سازمان اقتصادی کوثر و سایر مراجع ذی صلاح صورت نمی‌گیرد؟ چه کسی گفته که در بحث جوجه ریزی واردات نداریم و جوجه‌ها توسط نژاد آرین تامین می‌شوند؟ آیا انتشار چنین اخباری با هدف ایجاد انحصار و ممانعت از ورود جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار به کشور دنباله گیری می‌شود؟ آیا نامه‌های اعتراضی فعالان در سال ۱۴۰۱ و اجبار‌های سال ۱۴۰۰ را فراموش کرده اید؟ ضمن تکریم برای انعکاس توانمندی‌ها، مشفقانه توصیه نموده و هشدار می‌دهیم از بیان مطالب غلوآمیز و جهت دار در رسانه‌های عمومی پرهیز کنید. در غیر این صورت آمار‌های مرتبط را بشکل شفاف منتشر خواهیم نمود و از طریق نهاد‌های نظارتی ورود موثر می‌کنیم. توسعه توانمندی‌های سازمان اقتصادی کوثر را با رویکرد تقویت و تامین منافع ملی، آرزومندیم.

شعارسال: «ناصر فخاری» با تاکید بر اینکه خودکفایی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با خارج نیست، بلکه مقصود از خودکفایی استقلال اقتصادی و رفع وابستگی به بیگانگان است، افزود: موضوع تحریم‌ها نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان بود و تلاش‌های همکاران سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه‌های مهم اقتصادی شد.

تقویت لاین مرغ آرین منجر به افزایش ضریب امنیت غذایی کشور شد + یا آرین رو نمی شناسی یا کتمان حقیقت می کنی و یا به دنبال انحصار هستی جناب مدیرعامل؟

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به تحریم‌های سال ۱۳۹۸ و فرمان رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه امنیت غذایی کشور، تصریح‌کرد: سازمان اقتصادی کوثر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آرین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برد و امروز همه مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد، دیگر نیازی به واردات از کشور‌های دیگر نداریم.

فخاری بیان‌داشت: ایران با دانش متخصصان از واردات مرغ اجداد از کشور‌های غربی بی نیاز شد و در زمره هشت کشور دارنده این فناوری استراتژیک قرار گرفته است، همچنین ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر هم ایجاد شده است.

وی درباره خودکفایی در حوزه صنعتی این سازمان، گفت: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان توانست با تولید سه الکتروموتور عمودنصب، ضدانفجار و فوق سنگین سنکرون ضمن شکستن انحصار تولید این چند کالای پر اهمیت، رکود و توقف در برخی صنایع مانند معادن، نفت و گاز، آب و برق را از چهره تولید ملی بزداید و موجب بهره وری و خودباوری شود، به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، این سازمان را در امر مولدسازی دارایی‌های راکد پیش‌قراول دانست و گفت: مولدسازی غیر از آنکه مطالبه دولت مردمی بود، یک واقعیت و الزام اجتناب‌ناپذیر نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر به دنبال بهره وری هستیم بهینه سازی منابع یا استفاده بهینه از منابع ضرورت می‌یابد، بنابراین از ابتدای دوره مدیریت جدید تشخیص دادیم که داشته‌های غیرفعال سازمان مانند املاک متروکه، خطوط تولید تعطیل و همچنین کارخانه‌ها و کارگاه‌های راکد را در مسیر افزایش توان تولید به‌کار بگیریم.

فخاری ادامه‌داد: وقتی مولدسازی به عنوان یکی از چند اولویت نخست سازمان اقتصادی کوثر شناخته شد، به شرکت‌های وابسته ابلاغ شد فهرستی از اموال راکد خود تهیه و برای بررسی به سازمان گزارش کنند.

تقویت لاین مرغ آرین منجر به افزایش ضریب امنیت غذایی کشور شد + یا آرین رو نمی شناسی یا کتمان حقیقت می کنی و یا به دنبال انحصار هستی جناب مدیرعامل؟

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر درباره مصارف درآمد‌های حاصل از مولدسازی، گفت: درآمد‌های حاصل از مولدسازی اموال خارج از چرخه و غیر فعال را در نوسازی و به‌روزرسانی خطوط تولید، تقویت نقدینگی و سرمایه در گردش شرکت‌های مولد، انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید استفاده کردیم.

وی ادامه‌داد: از مصادیق مولدسازی می‌توان به مولدسازی اراضی راکد سازمان در سه پروژه به منظور ساخت ۲ هزار واحد مسکونی مرغوب و با کیفیت، مولدسازی سردخانه متروکه شرکت زَربال برای ساخت پروژه اقامتی گردشگری نوشهر در زمینی افزون بر ۱۸ هزار مترمربع، مولدسازی در ۴۰ محدوده بایر معدنی با هدف بهره برداری فلزاتی از جمله مس و آهن و غیره، مولدسازی ۱۲ کارگاه استحصال مواد معدنی راکد در شهر‌های اَزنا، خرم آباد و قروه نام برد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 5اردیبهشت1403، کدخبر: 85454700، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین