پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: سازه‌های تجاری بر اساس یک رویکرد و در طول چند سال طراحی و نصب‌شده‌اند و ما در مدیریت شهری هیچ‌گاه سند جامع جانمایی سازه‌های تبلیغاتی نداشتیم.
شعار سال: رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در تشریح آخرین برنامه‌های این سازمان برای افزایش سطح تبلیغات محیطی با مضمون فرهنگی با توجه با تأکید شهردار تهران گفت: سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران به دو دسته تجاری و فرهنگی تقسیم می‌شوند که در ادوار مختلف مدیریت شهری با رویکرد‌های متفاوت ضریب اکران‌های محیطی در این زمینه (اقتصادی و فرهنگی) کم‌وزیاد شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: در بازه‌ای از زمان رویکرد مدیریت شهری در اکران محیطی با اولویت اقصادی پیش رفت و در این زمینه حرکت شد و اکران محیطی بر اساس توسعه فرهنگ و مضمون آن مغفول مانده است.

صیادی با تاکید بر این مطلب که در رویکرد جدید مدیریت شهری و سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصمیم بر این شد با استفاده از ضریب نفوذ سازه‌های تجاری به سمت توسعه تبلیغات فرهنگی پیش رویم گفت: باید تأکید کنم این اقدام مدیریت شهری پایتخت در استفاده از ظرفیت سازه‌های تجاری برای توسعه امور فرهنگی هیچ تعارضی با تبلیغات تجاری ندارد و این اقدام به‌نوعی مکمل یکدیگر است.

او ادامه داد: اسناد بالادستی در حوزه تبلیغات محیطی در سازه‌های تجاری موجود و موارد در آن به شکل شفاف آمده است و بر اساس اسناد و مزایده‌های انجام‌شده ۱۵ درصد ظرفیت تابلو‌های تجاری می‌تواند به موضوعات فرهنگی اختصاص یابد که این عدد بین ۵۵ تا ۶۵ روز در سال است و باید تاکید کنم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در تعامل با شرکت‌های تجاری به‌عنوان شریک اقتصادی برنامه‌ریزی‌های مناسب در حوزه تبلیغات محیطی بر پایه توسعه فرهنگ را انجام داده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا معیار مناسبی برای شناسایی تابلو‌های تجاری یا فرهنگی در سطح شهر وجود دارد یا خیر، گفت: ما نمی‌توانیم روی سازه‌های تجاری و فرهنگی شناسنامه مشخص نصب کنیم تا شهروندان بدانند کدام سازه تجاری و کدام سازه فرهنگی است، اما شهروندان بر اساس مضمون نصب شده و برند شرکت‌ها می‌توانند تابلو‌های تجاری شهر را تشخیص دهند.

صیادی در پاسخ به این سؤال که آیا برای جانمایی مجدد سازه‌های تبلیغی با وجود برخی از مشکلات ترافیکی مانند در نقطه کور قرار گرفتن سازه‌های تبلیغاتی برنامه‌ای در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد یا خیر گفت: سازه‌های تجاری بر اساس یک رویکرد و در طول چند سال طراحی و نصب‌شده‌اند، در مدیریت شهری هیچ‌گاه سند جامع جانمایی سازه‌های تبلیغاتی نداشتیم.

او ادامه داد: تدوین سند جامع جانمایی و نصب سازه‌های تبلیغاتی سطح شهر در این دوره از مدیریت شهری در دستور کار قرار دارد، اما نکته قابل‌توجه این است که تهیه و تدوین این سند کار کوتاه و میان‌مدت نیست و علت بلندمدت بودن سند و اجرای آن، زیر بار تبلیغات بودن سازه‌های سطح شهر است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به شعار «تهران؛ کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» گفت: باید بدانیم اگر می‌خواهیم به سمت تحقق شعار «تهران؛ کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» پیش رویم باید شهری هوشمند داشته باشیم و یکی از نماد‌های شهر هوشمند تهیه و نصب تابلو‌های تبلیغاتی هوشمند است که همین امر نیز باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۱۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۶۴۰۳۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین