پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
مصطفی شمس‌الدینی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان اشاره به اینکه در طرح «بهار مهربانی» علاوه بر کتابداران، مردم استان کرمان نیز شرکت کردند، ادامه داد: در این طرح با فراخوان مردمی جهت جمع‌آوری اقلام فرهنگی شامل کتاب، اسباب بازی و لوازم‌التحریر در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کرمان اقدام کردیم و کتابداران سراسر استان نقش بسیار خوبی در این پویش داشتند.
شعار سال : نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با طرح شعار «بهار مهربانی» و شرکت گسترده در آن، بخشی از وسایل بازی کودکان سیل‌زده در خوزستان را به آن‌ها بر می‌گردانند.

 بازی نقش موثری در تربیت و رشد کودکان دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، خانواده‌ها باید فرزندان خردسال خود را به سمت بازی‌های سالم و سازنده بکشانند تا آنان با خصوصیات اجتماعی و فرهنگی آشنا شوند که این مهم با خواندن کتاب‌های مختص به آن‌ها تکمیل می‌شود.

همه می‌دانیم که بازی رفتارهای کودکان را کنترل کرده و به سمت هوشمندانه‌ای پیش می‌برد و برای رشد هوشی کودک لازم است، اشتباه نکنیم، این مطلب برای پرداختن به اهمیت بازی و سرگرمی در میان کودکان نیست که البته اگر بود نیز می‌توانست جزء گزارش‌های مطلوب و قابل قبول باشد.

بازی را در این روزهای پر از تلاطم و پر از خبر، یادآوری کردیم تا همگان متوجه این موضوع مهم باشند که بسیاری از کودکانی که ناگهان همه وسایل خود را در آبی گل آلود دیدند که دارند غرق می‌شوند، اکنون به دنبال آن‌ها می‌گردند و دائما از وسایل بازی خود سوال می‌پرسند.

اما نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با طرح شعار «بهار مهربانی» و شرکت گسترده در آن، بخشی از وسایل بازی کودکان سیل‌زده را به آن‌ها بر می‌گردانند.
سیل اسباب‌بازی به خوزستان با بهار مهربانی
سیل اسباب‌بازی به خوزستان با بهار مهربانی

حقوق کتابداران کرمانی برای نیاز فرهنگی سیل‌زدگان
مصطفی شمس‌الدینی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان از پویش بهار مهربانی همزمان با سراسر کشور در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت و اظهار داشت: بعد از حادثه سیل اخیر که بسیاری از مناطق کشور را در بر گرفت، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بر اساس مسوولیت اجتماعی خود با همراهی کتابداران سراسر استان کرمان به برگزاری طرح پویش «بهار مهربانی» پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در طرح «بهار مهربانی» علاوه بر کتابداران، مردم استان کرمان نیز شرکت کردند، ادامه داد: در این طرح با فراخوان مردمی جهت جمع‌آوری اقلام فرهنگی شامل کتاب، اسباب بازی و لوازم‌التحریر در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کرمان اقدام کردیم و کتابداران سراسر استان نقش بسیار خوبی در این پویش داشتند.
سیل اسباب‌بازی به خوزستان با بهار مهربانی
ارسال قریب به 6 هزار قلم از انواع اقلام فرهنگی
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عنوان کرد: کتابداران استان کرمان با اختصاص بخش زیادی از حقوق خود برای تامین نیازهای فرهنگی پیشقدم شدند و شاهد ارسال قریب به 6 هزار قلم از انواع اقلام فرهنگی به ارزش 160 میلیون ریال به استان خوزستان برای توزیع بین کودکان آسیب دیده هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های کرمان و زرند بیشترین میزان همکاری را داشته‌اند، عنوان کرد: همه شهرستان‌های استان کرمان با توجه به توانایی خود در این طرح کمک کرده‌اند که اداره کل نیز وسایل بازی و فرهنگی ساخت داخل را برای مناطق سیل‌زده فراهم کرده است.

وی از اعزام کتابداران برای کمک مستقیم فرهنگی در مناطق سیل‌زده استان خوزستان خبر داد و گفت: تعداد زیادی از همکاران برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به کودکان سیل‌زده اعلام همکاری کرده‌اند که با اعزام به این منطقه به قصه‌گویی، کتابخوانی و جمع‌خوانی خواهند پرداخت.

سرپرست اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان عنوان کرد: با توجه به احساس نیاز مناطق سیل‌زده این اقدام باز هم تکرار خواهد شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:3 اردیبهشت1398،کدخبر:13980203000544،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین