پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
در آئین اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کُردی مطرح شد که بنیاد ملی مد و لباس و معاونت هنری ارشاد اسلامی کشور، لباس کُردی را یکی از شاخص‌های لباس اسلامی-ایرانی دانسته است.

شعارسال:آئین اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کُردی استان‌های مناطق کُردنشین ظهر امروز با حضور استاندار کردستان و مسئولان استانی در مجتمع فجر این شهر برگزار شد.

معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مراسم اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که این اداره به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر، میزبان این جشنواره و میهمانانی از استان‌های دیگر کشور بود.

سامان احمدی افزود: قانون ساماندهی مد و لباس در سال 85 توسط مجلس به تصویب رسیده و آئین‌نامه در سال 87 توسط دولت تدوین و صادر شد و در سال‌جاری نیز کارگروه ساماندهی آن در استان شکل گرفت.

وی گفت: کارگروه ساماندهی متشکل از برخی دستگاه‌ها همچون صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و صداوسیما بوده و بصورت ماهانه جلساتی در راستای ترویج مد و لباس کردی تشکیل و مسئولان متولیان وظیفه هدایت، نظارت و سیاست‌گذاری متناسب با فرهنگ جاری منطقه را بر عهده دارند.

معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: در سه روز گذشته مردم با حضور پرشور خود و استقبال از 28 غرفه جشنواره و نمایشگاه علاقه خود را نسبت به لباس کُردی نشان دادند.

احمدی با بیان اینکه لباس کُردی یکی از اِلمان های موثر در شناساندن فرهنگ این دیار است، خاطرنشان کرد: جای بسی خوشحالی‌ است که بنیاد ملی مد و لباس و معاونت هنری ارشاد اسلامی کشور، لباس کُردی را یکی از شاخص‌های لباس اسلامی-ایرانی دانسته است.


شیدا مردوخی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره مد و لباس کُردی استان‌های کردنشین نیز در این مراسم اعلام کرد: این جشنواره برای نخستین بار به مدت 3 روز و با 28 غرفه مرتبط با لباس‌های کُردی در محل عمارت خسروآباد سنندج برگزار و مورد استقبال و حضور پر شور مردم قرار گرفت.

وی افزود: در این جشنواره علاوه بر برگزاری 6 کارگاه الگوسازی لباس مهابادی و گیلگله دوزی، نقش مفهومی هنر در طراحی لباس، برش و دوخت لباس اردلانی، برش حجمی لباس کردی، کلاش‌بافی و تبار شناسی پوشاک کردی؛ سه خیاط قدیمی نیز حضور داشتند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره مد و لباس کُردی استان‌های کردنشین با اشاره به آثار ارسالی علاقمندان و شرکت‌کنندگان خاطرنشان کرد: 270 اثر به دبیر خانه ارسال و در 5 بخش داوری شده که از میان آنها 18 نفر برگزیده، 5 نفر مورد تقدیر و یک نفر در بخش ساخت زیورآلات نیز منتخب داوران بود.

مردوخی گفت: امیدوارم این جشنواره در سال‌های آینده به شیوه مناسب‌تری برگزار شود.

به گزارش تسنیم؛ در پایان این مراسم از رحیم خالدی در حوزه کوتال فروشی، خالد خسبی در حوزه کلاش‌بافی، جلال مرادی در حوزه جولایی‌دوزی، عباس معاونی حوزه خیاطان، محمد محمدی حوزه زیورآلات، سلام کارگر و فرخ‌لقا معتمدوزیری مروج لباس کُردی، آمنه صالحی پشم‌ریسی و موریسی، فرحناز ایراندوست در حوزه کارآفرینی، سوسن جاسمی دوزنده و طراح کارآفرین تجلیل به‌عمل آمد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار8 مرداد 98، کدخبر: 2066132، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین