پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز: مجموعه مهرپادین، قدیمی‌ترین بخش محله و متعلق به قرن هشتم هجری قمری است.

شعار سال: مجاهد کرباسی گفت: مجموعه مهرپادین مهریز مربوط به سدهٔ ۸ هجری قمری است و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۳۳۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود:مجموعه تاریخی مهرپادین مهریز شامل قلعه، مسجد جامع (زمستانه و تابستانه)، حسینیه، امامزاده، آب انبار، حمام، بازارچه و خونه‌های قدیمی خشتی با نورگیر‌های زیبا و بادگیر‌های بلند بالا است.

کرباسی گفت:محله مهرپادین با توجه به عناصر با ارزش و تاریخی موجود در آن، جزء هسته‌های نخستین و قدیمی‌ترین منطقه شهر مهریز است که به آن منطقه توده نیز می‌گویند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز با اشاره به اینکه کف سازی و اجرای ازاره کوچه باغ‌های مسیر گردشگری مهرپادین انجام شده است، گفت: این مسیر با مرمت و بهسازی، بیش از گذشته مورد توجه گردشگران قرار خواهد گرفت.

تعداد بازدید : 20

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 27 خرداد    99، کد خبر:   2742847، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین