پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۵۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
۱۵ آذرماه را روز حسابدار نامگذاری کرده اند. اما اکثرمان کمتر اطلاعی از جامعه بزرگ حسابداران کشور داریم. باورتان می‌شود که بالغ بر یک میلیون و دویست حسابدار یا فرد شاغل در حوزه حسابداری در کشور فعال باشند؟ باورتان می‌شود که بالغ بر ۳۵۰ هزار دانشجوی حسابداری داشته باشیم؟ باورتان می‌شود که ۷-۱۰ درصد دانشجویان کشور، مشغول تحصیل در رشته حسابداری باشند؟ پیام تبریک دکتر پرتوی رئیس هیات مدیره انجمن علمی حسابداری نیز در انتهای خبر آورده شده است.
  شعار سال: در سطح عامه به دانش آموزان توصیه می کنند که برای ادامه تحصیل ، حسابداری بخوانند ، چون حسابدار بیکار نمی ماند. توصیه می کنند ، به تعداد شرکت های موجود در کشور و ادارات مختلف، حسابدار نیاز است .

هرچند این توصیه ها ، جهت دهی های اشتباهی نیستند، اما عمق عمل و نظر رشته حسابداری و فعالیت حسابداران بسی بیش از این توصیه هاست. جای دارد در روز حسابدار ، یادی شود از برخی از مفاخر حسابداری ایران


*** سیدحسن سجادی نژاد (1296-1367)، از پایه‌گذاران حسابداری نوین ایران و از مؤسسان «دانشکده‌  حسابداری و علوم مالی شرکت ملی نفت ایران» .

*** عزیز نبوی (1311-1382)، از پایه‌گذاران حسابداری نوین ایران و بنیان‌گذار مؤسسه‌  عالی حسابداری در ایران .

*** فضل الله اکبری (1300-1384) از پایه‌گذاران حسابداری نوین در ایران و رئیس پیشین دانشکده‌ علوم اداری و مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران .

*** مصطفی علی‌مدد (۱۳۱۵-۱۳۹۱) از مترجمان، نویسندگان و استادان سرشناس حسابداری و حسابرسی ایران .

به مناسبت روز حسابدار ، دکتر ناصر پرتوی رئیس هیات مدیره انجمن علمی حسابداران ، اقدام به انتشار پیام تبریکی بشرح زیر نموده است :

روز و هفته حسابداری بر کلیه حسابداران و حسابرسان مبارک باد.

اندوخته های این رشته بزرگانی نظیر ، مرحوم علی اصغر آموخته، مرحوم اسماعیل عرفانی، مرحوم حسن سجادی نژاد، مرحوم عزیز نبوی، مرحوم فضل اله اکبری، مرحوم اصغر هشی و مرحوم مصطفی علیمدد می باشند.

رشته حسابداری باید مدیون این بزرگواران باشد. اندوخته های این بزرگواران را پاس می داریم و قدردان وجود مفاخری چون دکتر علی ثقفی هستیم.

دانش هر فرد نه دارایی اوست و نه سرمایه او، بلکه بدهی او به جامعه است
 


اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
1
در زمینه حسابداری به هیچ عنوان اونطوریکه باید و شاید بهای لازم داده نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین