پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
براساس بررسی‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت، ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان لنده، نسبت به واگذاری ۲۴قطعه از اراضی منابع طبیعی به کارکنان خود واقع در شهرک شهیدرجایی اقدام کرده‌اند.
شعار سال: طبق بررسی‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت، ادارات منابع طبیعی و جهادی کشاورزی شهرستان لنده، اقدام به واگذاری ۲۴قطعه از اراضی منابع طبیعی به کارکنان خود واقع در شهرک شهیدرجایی جنب مدرسه برکت نموده اند.

با وجود کمبود اراضی در شهرستان لنده بالاخص شهرک شهید رجایی جهت تاسیس مراکز دولتی، آموزشی، خدماتی، درمانی، مبرهن است. اقدام مقتضی، فارغ از نگاه علمی توام با توسعه صورت پذیرفته است و بلاشک این اقدام خسارات زیان باری را در آینده برای ساکنین این شهرک بوجود خواهد آورد.


لازم به ذکر است بسیج دانشجویی ضمن ابراز نگرانی از عواقب این واگذاری و اعلام موضع نسبت به منع این اقدام که خواسته مردم فهیم و انقلابی نیز می‌باشد لازم می‌داند برخی خطرات را جهت اگاهی مسئولان ادارات مذکور به شهر زیر اعلام بدارد.


۱_خیابان اصلی جنب اراضی تقسیمی براساس طرح تفصیلی دوازده متری بوده است که محور ارتباطی شهر لنده و شهرک شهید رجایی میباشد و در صورت واگذاری اراضی به هشت متر تبدیل میگردد همچنین خیابان محدود به پرتگاهی با ارتفاع ۱۰ متر شده و که این واگذاری سبب سخت شدن تردد، افزایش سوانح و تصادفات جاده ای، داغدار شدن خانواده‌های مردم و صدمات جبران ناپذیری میگردد.


۲_با توجه به کاهش عرض خیابان اصلی و واگذاری اراضی درصورت بروز حوادث برای ساکنین شهرک و مدارس و خوابگاه پسرانه، واحد‌های امدادی قادر انجام ماموریت در آن محل و اطراف آن نمی‌باشند و همچنین این خیابان محل عبور دسته‌های عذاداریـ بوده و سبب کاهش بار ترافیکی خیابان اصلی منتهی به گلزار میگردد و بر این اساس بسیار محدود خواهد شد.


۳-باتوجه  به اینکه شهرستان لنده با کمبود فضا جهت احداث مراکز دولتی، درمانی، خدماتی، و حتی مسکونی روبروست اولویت دستگاه‌های متولی ساماندهی و توسعه امکانات شهر، رسیدگی به وضعیت مردم و بخش‌های محروم‌تر میباشد و ایجاد زیر ساخت شهرک مذکور نیز بخشی از این توسعه میباشد و با توجه پیگیری‌های بسیج دانشجویی اسنادی نیز وجود دارند که بیانگر واگذاری زمین به برخی کارکنان فعلی در واگذاری‌های قبلی نیز میباشد و همین مهم سبب نارضایتی مردم و کارکنان و با چالش کشیده شدن سایر ادارات گردیده است.


بدیهی است بکار نبردن تدابیر لازم با توجه به موارد فوق در کنار نگاه کارشناسی و حقوقی شاهد تضییع حق مردم، افزایش اعتراضات و نارضایتی ها، صدمات جبران ناپذیری که به آن اشاره گردیده خواهیم بود.


فی الحال نظر به اهمیت مواردفوق الذکر وباتوجه به رسالت بسیج دانشجویی در صیانت و دفاع از حقوق حقه مردم، از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و متولیان امر می‌خواهیم برای جلوگیری از ضرر و زیان و رفع محرومیت زدایی از هیچ کمکی مذایقه نفرمایند و بسیج دانشجویی کماکان تا روشن شدن موضوع به مطالبه گری خواهد پرداخت ان شاء لله.

والسلام علی من التبع الهدی

احمدرضا علمی خواه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صبح زاگرس، تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۶۷۴۲۱، sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین