پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۹۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۹
متن زیر به معرفی ساباط تاریخی عبید زاکانی قزوین پرداخته است.

شعار سال: ساباط به دالان، معبر مسقف یا مکانی دنج و خنک که تابستان ها مردم کوچه و بازار از سایه آن استفاده می‌کردند، گفته می‌شود؛ فضایی که زمستان ها هم سرپناهی برای اهالی به منظور گریز از سرما و باران بود.
ساباط تاریخی عبیدزاکانی قزوین که یادگاری ارزشمند از دوره قاجار است؛ متاسفانه در ماه‌های اخیر به دلیل برخی بی‌مهری‌ها و بدرفتاری‌های نااهلان روزگار مورد تخریب قرار گرفت، اما خوشبختانه با پیگیری‌های مسئولین ذیربط مرمت و احیا شد.
این روزها، خبرها حکایت از حال خوب ساباط تاریخی عبید زاکانی دارد. اکنون دوباره حس زندگی و امید در دل و جان این اثر تاریخی جاری است.
ساباط تاریخی در دل خود داستان‌ها و حکایت های زیبا و شنیدنی بسیاری دارد و رد پای خاطرات بسیاری از مردم در آن دیده می‌شود؛ از دیدارهای عاشقانه گرفته تا قصه‌های مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های مهربان و نشست‌ها و دورهمی‌های عصرگاهی کدبانوها و شیرمردان قزوینی.
مخلص کلام اینکه، اینجا گوشه‌ای دنج و خنک برای مرور خاطرات خوب روزگار است. فضایی در دل کالبد شهری که آرامش عجیبی دارد و تلفیق زیبای تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری در آن بسیار چشم‌نواز است.

مرمت و احیای ساباط تاریخی عبید زاکانی قزوین
منبع: پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی میراث باشی

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
امید داریم که این مرمت ها بیشتر از چیزی که فکر میکنیم طول نکشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
چقد نیاز داریم به مرمت این اثار باستانی برای غنی کردن نسل اینده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین