پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت خدمات‌رسانی زائرسرا‌های ارزان‌قیمت به نیازمندان واقعی تاکید و بیان کرد: باید سامانه‌ای به همین منظور طراحی و اجرا شود.
شعار سال: علی‌اصغر مونسان  در نشست هم‌اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات زائرسرا‌های ارزان‌قیمت، با بیان این مطلب افزود: با راه‌اندازی این سامانه، ثبت کدملی و مشخصات افرادی که در زائرسرا‌های ارزان‌قیمت اقامت داده می‌شوند، افراد نیازمند واقعی از این خدمات استفاده خواهند نمود.

وی در ادامه همچنین گفت: استان‌های محروم هنوز نتوانسته‌اند ساخت زائرسرا‌های خود را در مشهد آغاز کنند لذا باید برای زائران این استان‌ها چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی شود تا آن‌ها هم توفیق زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) را پیدا کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: قوانین موجود برای فعالیت هر نوع واحد اقامتی وجود دارد.

وی افزود: هر واحد اقامتی باید از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت اصولی دریافت کرده باشد و سپس پروانه بهره‌برداری دریافت کند.

مونسان گفت: بر این اساس زائرسرا‌های ارزان‌قیمت نیز باید قانون را رعایت کنند.

وی ادامه داد: زائرسرا‌هایی که هنوز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز نشده موافقت اصولی دریافت کنند البته باید اطمینان حاصل کنیم که شرایطی برای استفاده افراد کم بضاعت در زائرسرا‌ها وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: بررسی لازم در چهار زائرسرای افتتاح شده صورت گیرد تا مشخص شود افراد استفاده‌کننده از آن‌ها در کدام دهک درآمدی قرار دارند.

محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در نشست هم‌اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات زائرسرا‌های ارزان‌قیمت گفت: مخاطبان این زائرسرا‌ها افراد کم‌بضاعت هستند، زیرا این افراد برای اسکان به هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیر‌ها مراجعه نمی‌کنند.

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا (ع) دیگر سخنران این نشست نیز به برنامه‌های این بنیاد اشاره و بیان کرد: قرار بود ۳۰ هزار تخت ارزان‌قیمت در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) ایجاد شود.

سیدحسین عبادی افزود: بر همین اساس ایجاد ۷۰ مجموعه شامل ۳۳ زائرسرا و ۳۷ حسینیه زائرسرا در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون چهار زائرسرای ارزان‌قیمت در مشهد برای زائران حرم منور ررضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

همچنین در این نشست نمایندگان هتلداران و فعالان گردشگری خراسان رضوی نظرات و پیشنهادات خود را در حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه و تشریح کردند.

زائرسرای‌های ارزان‌قیمت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر برخورداری تمامی استان‌های کشور از ساختمان‌های مناسب برای اسکان زائران حرم منور امام رضا (ع) در مشهد با هدف بهره‌مندی قشر‌های نیازمند و افراد کم‌توان در استفاده از فضای زیارتی و معنوی در دستور کار مسوولان قرار گرفته است. برای هر استان در این راستا زمین مورد نیاز در مشهد اختصاص یافته تا متولیان هر استان وارد عمل در این عرصه خداپسندانه شوند.

۲۴۰ پروژه گردشگری در خراسان رضوی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، زائرسرا و دهکده‌های سلامت، مجتمع‌های گردشگری، مجتمع گردشگی عمومی، مراکز تفریحی و سرگرمی در دست اجرا است.

اجرای این پروژه‌ها که ساختشان در مراحل مختلف قرار دارد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده‌اند. سرمایه‌گذاری برای اجرای آن‌ها ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است که با احتساب قیمت زمین، این میزان به بیشتر از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۹۲۰۴۴، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
زائر سراهای ارزان قیمت را میتوان با تبدیل یک خانه قدیمی و مرمت آن درست کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین