پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
آمار ۱۱ کشور و اتحادیه برتر تولید کننده ذرت در جهان مشخص شده است. ایران نیز به دلایلی چند مجبور به واردات مستمر ذرت است. حال باید پرسید که دیپلماسی فعال کشاورزی ادعا شده کجای داستان برنامه‌های ساداتی نژاد قرار دارد؟ آیا صرف ارتباط با یک کشور را می‌توان دیپلماسی کشاورزی نامید؟ چرا راحت با منابع و منافع ملی بازی می‌کنیم و اجازه بازی می‌دهیم.

شعار سال: سهامدار اصلی تولید ذرت در دنیا چه کشوری است؟ ارزیابی‌های صورت گرفته نشان دهنده آن است که از میان ۱۱ تولیدکننده ذرت در دنیا «آمریکا» بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و توانست در صدر لیست تولیدکنندگان این کالای اساسی قرار گیرد.

۱۱ کشور تولید کننده برتر ذرت جهان و دیپلماسی کشاورزی غیرفعال ادعا شده
وضعیت تولید ذرت در دنیا نشان دهنده آن است که کشور‌های «آمریکا»، «آرژانتین» و «اوکراین» بیشترین سهم در تولید ذرت را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده اند.

با جنگ اوکراین و روسیه زنگ خطر کمبود غلات و دانه های روغنی به صدا درآمد. اوکراین یکی از تولیدکنندگان اصلی غلات و دانه‌های روغنی در دنیا محسوب می‌شود و جنگ در این کشور موجب شد تا علاوه بر تولید، صادرات اوکراین نیز با مشکل مواجه شود و با این شرایط این سوال مطرح می‌شود که بزرگترین تامین کنندگان ذرت در دنیا چه کشور‌های هستند؟ گزارش منتشر شده از سوی انجمن غلات کشور نشان دهنده آن است که «آمریکا» کمی بیش از ۱۶ درصد از تولید ذرت در دنیا را در اختیار دارد. آرژانتین هم با سهمی نزدیک به ۸ درصد در جایگاه دوم تولیدکنندگان ذرت قرار دارد و اوکراین در میان تولیدکنندگان این کالا اساسی سهمی بیش از ۴ درصد را در اختیار دارد.


با توجه به ارزیابی صورت گرفته کشور‌های «کانادا»، «صربستان»، «روسیه»، «آفریقای جنوبی»، «هند» و «۲۷ کشور اتحادیه اروپا» کمترین سهم را در تولید ذرت دارند. با این شرایط می‌توان گفت نگرانی نسبت به کمبود این کالای اساسی در دنیا شکل واقعیت به خود گرفته و بسیاری از کشور‌ها نگران از کمبود ذرت به فکر تامین آن از کشور‌های تولیدکننده اصلی افتاده اند.

۱۱ کشور تولید کننده برتر ذرت جهان و دیپلماسی کشاورزی غیرفعال ادعا شده
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادنیوز، تاریخ انتشار:۱ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۲۳۲۷۳، www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین