پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
انسانیم و به نص آشکار قرآن در طیفی از زندگی بالاتر از فرشته تا پائین تر از حیوان می توانیم قرار بگیریم. در کنار زندگی فردی و شخصی، موجودی اجتماعی هستیم که به کمک تربیت و فرهنگ با استفاده از سه گانه منطق، قانون و زور ، قصد انتظام بخشی بعد اجتماعی زندگی را داریم. وقتی این نظامات به هر ترتیبی و توسط هر جریانی کنار زده می شود( در طیفی از کم توجهی به تفکر و تربیت، کم توجهی به قانون و ضمانت اجرایی ان، برخورد با مصادیق کم یا زیاد سرکوب و اعمال سلیقه شخصی،ناکارامدی نظام بروکراتیک و ایجاد بن بست های سیاسی، میدان دادن به تعصب و سلیقه گرایی و خود محوری و ....)، اولین پیامدش در تضعیف سرمایه اجتماعی و تقویت فردگرایی ها، خودخواهی ها، منفعت طلبی ها، لاقیدی ها و غیره برای دفاع از صیانت ذات فردی ، دیده می شود.هرگس می خواهد من باشد و تامین منفعت بی ملاحظه کند. نتیجه می شود شبیه داستان پارکینگ شهر ماهان. مشفقانه هشدار می دهیم که این گونه حوادث ، تنها یک حادثه نیستند و حاوی هشدارهای اجتماعی هستند.

شعارسال: عصر یکشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و در روز تعطیل بعد از عید سعید فطر؛ حوالی ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه در پی تماس با اورژانس مبنی بر وقوع نزاع و مصدومیت چند تن در پارکینگ باغ شاهزاده ماهان، همکاران امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. روایت می‌شود که درگیری بین دو گروه از مسافران مربوط به دو اتوبوسی بوده که از خارج از استان به کرمان آمده بودند، رخ داده و در جریان این نزاع، یک خانم ۵۹ ساله و به روایتی ۷۲ ساله (اهل جاسک هرمزگان و دارای سابقه بیماری قلبی) دچار ایست قلبی تنفسی شده و جان باخت. این حادثه دو مصدوم دیگر نیز داشت، آقایی ۴۴ ساله که دچار ترومای ضربه به سر و آقایی ۳۸ ساله که دچار پارگی در ناحیه پشت گوش و پشت سر شده بود (هر دوی این مصدومین ترخیص شدند).

 

وقتی درباره تضعیف فرهنگ و سرمایه اجتماعی هشدار می دهیم + صحنه های خشونت بار +18

برخی منابع مدعی شده‌اند درگیری به خاطر تذکر حجاب رخ داده و گروهی دیگر، دعوا را برای جای پارک عنوان کرده اند . هنوز هیچ مرجع رسمی دراین باره اظهار نظر نکرده است. شبکه معاند هم این موضوع را به زیارت قبر مطهر حاج قاسم ارتباط داده و از موج خشونت، کمال سو استفاده را کرده است.

وقتی درباره تضعیف فرهنگ و سرمایه اجتماعی هشدار می دهیم + صحنه های خشونت بار +18

یوسف سبحانی رئیس حوزه قضایی ماهان نیز در چهارم اردیبهشت ماه با اشاره به نزاع دسته جمعی عصر یکشنبه در محدوده باغ شاهزاده ماهان گفت: بعد از اطلاع از حادثه، از محل بازدید به عمل آمد، متاسفانه در این حادثه یک زن میانسال بدحال شده که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. وی تاکید نمود که تحقیقات تکمیلی درباره علت و جزئیات این موضوع از سوی بازپرس ویژه در دست انجام است.
ورای علت وقوع این حادثه و جنبه حقوقی آن، آیا این رویداد صرفا در قالب نوعی خشونت موردی یا حادثه هیجانی باید مورد توجه قرار گیرد یا در قالب پیامد‌های کاهش سرمایه اجتماعی قابل تحلیل است؟

تعداد بازدید : 7
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین