پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور مدعی است که خودروی تسلا را به کشور وارد نموده اند و به قصد تحقیق آن را باز کرده‌اند تا با الهام گرفتن از این خودرو ، بتوان نمونه مشابهی تولید کرد.این ادعاها ، شائبه قانونی بودن یا نبودن این کار و بحث حقوق معنوی و مالکیت فکری و فناوری را به میان آورده است. ویدئویی از واردات خودروی تسلا بنام خداوردی نیز در شبکه اجتماعی در حال وایرال شدن است.

شعارسال: روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ابراهیم رئیسی، در یک گزارش تلویزیونی از تلاش برای تولید خودروی برقی با الهام گرفتن از خودروی شرکت تسلا خبر داد. او در این برنامه مدعی شده که چند نمونه از خودرو‌های تولیدشده شرکت تسلا را به ایران آورده اند و آن‌ها را باز کرده‌اند. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره انگیزه انجام این کار گفت: بحث الهام گرفتن است، ما هیچ چیز را کپی نمی‌کنیم. همه دنیا همین‌طور هستند، حتی در طراحی هواپیما. به این ترتیب به نظر می‌رسد که شیوه مهندسی معکوس برای تولید خودروی برقی توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حال انجام است.

قانونی یا غیرقانونی بودن مهندسی معکوس تسلا + ویدئو کلیپ واردات تسلا؟!

نکته مهم در خصوص بررسی خودروی تسلا در ایران این است که در دنیا باز کردن این ماشین غیرقانونی به حساب می‌آید؛ دهقانی فیروزآبادی هم مسئله غیرقانونی بودن را تأیید کرده، اما در ادامه توضیح داده: «ما به قصد تحقیق این ماشین را باز کرده‌ایم. ماشین را خریده‌ایم و دوست داشتیم آن را باز کنیم. گناه که نکرده‌ایم.». پیش از این، مجموعه‌های فناورانه دولت سیزدهم از جمله وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ایده تولید تجهیزات در ایران را برای حوزه گوشی موبایل داشتند و تولید گوشی ایرانی را در دستور کار قرار داده بودند.

تعداد بازدید : 10


دیگر نکته جالب توجه اینکه از چند روز پیش، کلیپی از واردات تسلا به ایران (کرمان) با اسم خداوردی در حال وایرال شدن است.

تعداد بازدید : 10

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین