پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۹۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به منظور تقویت دیپلماسی علمی پیشنهاد می‌شود تمهیداتی برای تردد آسان و کم کردن بوروکراسی از جمله لغو روادید برای تردد آسان اساتید و دانشجویان در کشور‌های عضو دانشگاه بین ­المللی دی هشت اندیشیده شود.

شعار سال: محمدعلی زلفی گل در نشست هیات امنای دانشگاه بین المللی دی هشت در همدان افزود: توسعه همکاری‌های ایران و کشور‌های دی هشت از جمله در روابط علمی مورد تاکید مقامات عالی ایران از جمله رییس جمهور است.

لغو روادید برای تردد آسان اساتید و دانشجویان دی هشت پیگیری شود
وی اظهار کرد: کشور‌های دی هشت به عنوان کشور‌های اسلامی در حال توسعه از جایگاه علمی خوبی برخوردار هستند و در دولت سیزدهم تقویت ارتباط با این کشور‌ها مورد تاکید است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تاسیس دانشگاه بین دولت‌های دی هشت یک ظرفیت مهم برای تقویت دیپلماسی علمی بین این کشور‌های مسلمان در حال توسعه با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت است و کمک به رشد فناوری در آنهاست.

زلفی گل در ادامه بر تقویت دانشگاه دی هشت با همکاری کشور‌های عضو تاکید کرد و گفت: هرچند ایران میزبانی دانشگاه بین المللی دی هشت را برعهده دارد، اما آنرا تنها یک دانشگاه ایرانی نمی‌دانیم بلکه این مرکز علمی و آموزشی متعلق به تمامی کشور‌های دی هشت است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در راستای تقویت دانشگاه دی هشت علاوه بر کمک و ایفای مسوولیت هر یک از کشور‌های عضو باید اساتید و جامعه دانشگاهی این کشور‌ها نیز با این دانشگاه و اهداف آن آشنا بشوند.

وی با اشاره به امکان تبادل دانشجو و استاد در کشور‌های دی هشت، اظهار کرد: سالانه ۳۰ بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشور‌های عضو دی هشت اعطا می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، کشور‌های ایران، مالزی، پاکستان، مصر، اندونزی، ترکیه، بنگلادش و نیجریه به‌عنوان هشت کشور اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی گروه D۸ هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۵۲۵۲۹۰۸، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین