پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
پس از سرقت یک دکل حفاری در استان خوزستان، خبر‌های موثق حاکی از آن است که پره‌های توربین‌های نیروگاه خرمشهر به طرز مرموزی از یکی از انبار‌های این نیروگاه به سرقت رفته است.

شعارسال: با مشخص شدن جزئیات این سرقت عجیب چند ده میلیاردی، تعدادی از کارکنان این نیروگاه که متعلق به بنیاد مستضعفان است، از محل کار خود اخراج شدند.

سرقت پره‌های توربین نیروگاه خرمشهر

یک منبع آگاه در این باره گفته است: سارقان طی چند روز و با خیالی آسوده، از لیفتراک داخل انبار استفاده کرده و پره‌ها را از داخل جعبه‌ها بیرون آوردند. سپس پره‌ها را با پای پیاده از میان فنسی که از قبل آن را شکافته بودند به بیرون شهرک صنعتی و پشت ماشین باری منتقل کرده‌اند.

به گفته وی، سیستم امنیتی و دوربینی که به این انبار مشرف بوده، دچار مشکل فنی بوده و این موضوع ظن مسئولان این نیروگاه را بر دست داشتن افرادی از داخل مجموعه در این سرقت برانگیخته است.

بنابر این گزارش، گذشته از خسارت ۱۰۰ میلیاردی برای این سرقت، یکی از واحد‌های این نیروگاه که قرار بود ماه پیش اورهال شود به دلیل همین سرقت و نبود قطعات یدکی و پره بطور کلی از مدار خارج شده و به چرخه تولید برق در منطقه محروم خرمشهر به ارزش ماهانه چند ده میلیارد زیان وارد کرده است.

گفتنی است که نیروگاه گازی خرمشهر در مالکیت شرکت صنایع برق و انرژی صبا از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان است. مدیریت این هلدینگ بر عهده محسن امیری است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت برق نیوز، تاریخ انتشار: 23مهر1402، کدخبر: 55644، barghnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین