پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
قانون موسوم به «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» انتقاد کارشناسان را برانگیخته است.دکتر فرهود معتقد است که تداوم این رویه، حتی باعث کاهش جمعیت موثر و جوان در کشور خواهد شد.

شعارسال: بند‌های مرتبط با سقط درمانی در تصویب قانون موسوم به «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» انتقادات گسترده‌ای به همراه داشته است، به ویژه اینکه این قانون تحت ماده ۸۵ و خارج از روند‌های متداول قانونگذاری و رجوع کامل به نظر کارشناسی انجمن‌های مربوطه به تصویب رسید.

انتقادات کارشناسی به طرح جوانی جمعیت و افزایش معلولیت ها شدت گرفت

در این گزارش از تشریح مواد مرتبط با محدودیت سقط درمانی به دلیل احتمال ایجاد اضطراب در خانواده‌هایی که قصد فرزندآوری دارند، خودداری می‌کنیم و همین نکته، موضوعی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند: این قانون در نهایت عاملی برای کاهش موالید خواهد بود.

پدر و مادر برای فرزندآوری، در درجه نخست، به شرایط آینده خود و فرزندشان توجه دارند، اگر شرایط به گونه باشد که تصور کنند، آینده روشنی وجود نداشته باشد، طبیعتا فرزندی نخواهد آورد. پروفسور داریوش فرهود با اشاره به این موضوع می‌گوید: کسی که نداند آینده بچه اش چگونه خواهد بود، بچه دار نخواهد شد.

این عضو دائم فرهنگستان علوم کشور می‌افزاید: در گذشته فقط سن مادر باعث می‌شد، بچه‌ای معلول و مشکل‌دار به دنیا بیاید، اما الان عوامل محیطی زیادی عامل معلولیت هستند. تمامی آلودگی‌های جدید در خورد و خوراک، فست فود‌ها، آلودگی هوا، تشعشعات و امواج، این‌ها همه در معلولیت جنین تاثیر گذارند. می‌خواهم بگویم در دنیای حاضر دلایل معلولیت بسیار بیشتر شده است، ما باید مراقب باشیم تا بچه عقب مانده به دنیا نیاید، چرا که اگر به دنیا بیاید، فقط خود او نیست که از عذاب می‌کشد و تولیدکننده تبدیل به مصرف کننده می‌شوند، بلکه کل خانواده و اطرافیانش در عذاب خواهند بود و نیز راندمان کاری خود را از دست می‌دهند. پدر و مادر نوازد عقب مانده ۷۰ تا ۸۰ درصد راندمان خود را از دست می‌دهند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اطلاعات، تاریخ انتشار: 28مهر1402، کدخبر: 19281، ettelaat.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین