پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
فروزنده با بیان اینکه هدف اصلی شهردار تهران از سفر به چین موضوع حمل‌ونقل عمومی است، گفت: یکی از گام‌های بسیار مهم تکمیل قرارداد ۷۹۱ واگن بود که نهایی و زمان‌بندی مشخص شد و همچنین در جریان بازدید از کارخانه واگن‌سازی، موضوع انتقال تکنولوژی نیز مقرر شد. معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت مالی و اقتصادی اجرایی شدن این قرارداد، اضافه کرد: به هرحال این یک کار بسیار مهم است و یک رقم بسیار بالا آورده ارزی دارد؛ از سوی دیگر در خدمت‌رسانی به مردم مؤثر است و باعث گسترش تکنولوژی در داخل کشور شده و واگن‌سازی ما را به جریان بیاندازد.

شعار سال: لطف‌الله فروزنده روز شنبه درباره تازه‌ترین دستاورد‌هایی که در سفر شهردار تهران به پکن رقم خورد،گفت: با همت و تلاشی که اعضای شورا و شهردار پایتخت انجام دادند البته این کار مهم با حمایت‌های بی‌دریغ دولت در تامین مالی پیش پرداخت، به سرانجام رسید.

قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو اجرایی شد


وی با اشاره به سابقه این قرارداد، اظهار کرد: در سال ۹۵ بحث خرید و ساخت این واگن‌ها مطرح شد، اما عدم پیگیری باعث شد موضوع به نتیجه نرسد؛ با روی کار آمدن ششمین دوره مدیریت شهری پایتخت، از روز‌های اول کار با حمایت دولت پیگیری شد و به این ترتیب قسط اول قرارداد پرداخت و خط اعتباری باز شد.

فروزنده با بیان اینکه هدف اصلی شهردار تهران از سفر به چین موضوع حمل‌ونقل عمومی است، ادامه داد: یکی از گام‌های بسیار مهم تکمیل قرارداد ۷۹۱ واگن بود که نهایی و زمان‌بندی مشخص شد و همچنین در جریان بازدید از کارخانه واگن‌سازی، موضوع انتقال تکنولوژی نیز مقرر شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت مالی و اقتصادی اجرایی شدن این قرارداد، اضافه کرد: به هرحال این یک کار بسیار مهم است و یک رقم بسیار بالا آورده ارزی دارد؛ از سوی دیگر در خدمت‌رسانی به مردم مؤثر است و باعث گسترش تکنولوژی در داخل کشور شده و واگن‌سازی ما را به جریان بیاندازد.

وی به مذاکرات با شرکت‌های مختلف و توانمند چینی در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و افزود: آن‌ها به‌شدت علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند و تلاش شد در این سفر ظرفیت‌های بالقوه ایران و تهران معرفی شود؛ هم‌اکنون با افق بسیار خوبی برای حضور شرکت‌های مختلف در حوزه‌های حمل‌ونقل، عمرانی و گردشگری در کشور هستیم.

فروزنده با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری چینی‌ها علاوه بر رونق همراه با انتقال تکنولوژی است، تاکید کرد: این استقبال و آمادگی طرف چینی نشان از موقعیت استراتژیک کشور ما بوده و حاکی از آن است که نگاه تحولی در ایران با توسعه استفاده از ظرفیت‌های خارجی مورد توجه سرمایه‌گذاران چینی قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران یادآور شد: همت بر این است که حمل ونقل عمومی با مشارکت دولت خدمت‌گزار توسعه و سهم بیشتری در ایاب و ذهاب مردم پیدا کند؛ قول می‌دهیم کوچک‌ترین مانعی اگر وجود داشته دارد، با پیگیری حل کنیم و امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم ایده‌های موجود را عملی کنیم.

 اجلاس «یک کمربند، یک جاده» روز چهارشنبه هفته‌ای که گذشت با حضور مسوولان بیش از ۱۳۰ کشور و ۳۰ سازمان بین‌المللی در پکن برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه شی جین پینگ رییس‌جمهور چین، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، رییس‌جمهور آرژانتین، رییس‌جمهور اندونزی، رییس‌جمهور قزاقستان، رییس‌جمهور شیلی، رییس‌جمهور کنیا، رییس جمهور ازبکستان، رییس‌جمهور ویتنام، رییس‌جمهور لهستان، سران کشور‌های آفریقایی و هیات‌های عالی‌رتبه دیگری از کشور‌های دیگر حضور داشتند.

در این اجلاس یک نفر به نمایندگی از هر قاره سخنرانی کرد، علیرضا زاکانی شهردار تهران و محسن بختیار سفیر ایران از جمهوری اسلامی ایران در چین نیز در این اجلاس حضور داشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بولتن نیوز، تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۳۲۲۹۷، www.bultannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین