پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
در هر نقطه از شهر قم از پاساژ تا زیرزمین یک خانه ، می‌توانید قبر بیابید و اتفاق شگفت انگیز اینکه در ابتدای خیابان کیوانفر قم تعدادی قبر در پیاده رو واقع شده‌اند. گویا برای ایجاد پیاده رو و توسعه معابر شهری ، قبرستان مجبور به عقب نشینی شده و فضا در اختیار معابر عمومی قرار گرفته است. بر این قاعده، زمین قبرستان در این بخش ، نمی تواند وقفی بوده باشد. ویدئویی از این قبرها را در ادامه می‌بینید.

شعارسال: در شهر قم، برخی قبر‌ها به حسب این که در مکان‌های متفاوتی قرار گرفته اند یا صورت‌های غیر متعارفی دارند، شاید برای کسانی که ندیده و نشنیده اید، جالب توجه و همین طور تعجب آور باشند. بعنوان نمونه، قبر جناب «علی بن ابراهیم بن هاشم قمی» معاصر با حضراتِ امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) و همچنین از محدثان و راویان بزرگ و مورد اعتماد شیعه در قرن سوم و اوایل قرن چهارم هجری در «پاساژ الغدیر» قم قرار گرفته است.

ویدئویی باورنکردنی از قبرستانی در قم وسط پیاده رو!

قبر «شیخ محمد رضا چال حِصاری تهرانی» معروف به: «اَفضل» و متوفای ۱۳۳۲ شمسی، از علمای اَخباری مشربِ معاصرِ «آیت الله بروجردی» (ره) (م.۱۳۴۰ ش.) و مولف کتاب‌های متعدد به خصوص کتاب «فَلَتاتِ اهل ایمان» به زبان فارسی در رد عقاید باطل فرقه ضاله «بَهاییت»، در زیر زمین مسافرخانه آسمان قرار گرفته است. آیت الله «سید شهاب الدین نجفی مرعشی» متوفای ۱۳۶۹ شمسی، از مراجع بزرگ فقهی شیعه و مؤسس «کتابخانه مرعشی» طبق وصیت، داخل همان کتابخانه دفن شده است. آرامگاه میرزا «حسن لاهیجی گیلانی قمی» متوفای ۱۱۲۱ قمری از عالمان و مولفان شیعه در عهد صفوی، اکنون در پیاده روی خیابان «اِرَم» و درکنار جوی آب و روبروی پاساژ «کویتی ها» قرار دارد. البته مزار ایشان، پیشتر سنگ مزارِ بزرگتر و بلندتری داشت که آن را به تازگی تغییر داده اند.

تعداد بازدید : 79


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین