پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۹۲۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر‌دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور تا ۱۷ آبان ماه خبر داد. همچنین اعلام شده است که آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در کشورهای خارجی برگزار نمی‌شود.

شعارسال: عبدالرسول پورعباس گفت: ثبت نام درآزمون کارشناسی ارشد از ۷ آبان ماه آغاز شده و تا به امروز ۱۳ آبان ماه ادامه دارد که تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار متقاضی، در این آزمون ثبت نام کردند.


مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ تمدید شد

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، بتوانند تا روز چهار‌شنبه ۱۷ آبان به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام نمایند.ثبت‌نام داوطلبان فقط زمانی تکمیل شده است که در انتهای مراحل ثبت نام شماره پرونده ۷رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی دریافت کنند که باید هر داوطلب یک نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت نام خود، تهیه و تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کند.

پورعباس افزود: متقاضیانی که تاکنون در این آزمون ثبت نام کرده و کدپیگیری دریافت کردند، درصورت لزوم، صرفاً در بازه زمانی فوق می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ عصر روز جمعه، ۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. کارنامه همه متقاضیان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، دهه دوم خرداد ۱۴۰۳ منتشر می‌شود و همه متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، از دهه دوم خرداد می‌توانند برای پذیرش در رشته محل‌های تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر بر اساس جدول برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنما و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.نتایج نهایی آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد؛ آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ منحصراً در داخل کشور برگزار می‌شود؛ بنابراین متقاضی باید نشانی دقیق پستی و محل سکونت اصلی خود را مطابق موارد خواسته شده تکمیل کند. به طوری‌که طی مراحل آزمون چنانچه نشانی داوطلب تغییر کند، لازم است نشانی جدید خود را کتبا به سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع دهد.

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند. بر این اساس متقاضیان مذکور و نیز دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیرروزانه (شهریه‌پرداز) از قبیل دوره‌های نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی، مشترک دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می‌توانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما، در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند. این متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

متقاضیان آزمون فوق جهت کسب اطلاعات در خصوص مقررات آموزشی، میزان شهریه دوره‌های غیرروزانه (شهریه‌پرداز) ازجمله دوره‌های نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیردولتی، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی، مشترک دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر شرایط و ضوابط مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و درگاه‌های مرتبط مراجعه کنند.

طبق تاکید سازمان سنجش، متقاضیان موظف به رعایت تمام شرایط، ضوابط و مقررات مندرج در این دفترچه هستند و ضروری است اطلاعات صحیح خود (بویژه معدل، دانشگاه محل دریافت مدرک کارشناسی و ...) را با دقت در فرم تقاضانامه ثبت نامی اعلام کنند؛ لذا در هر زمان مشخص شود که متقاضی شرایط، ضوابط و مقررات مذکور را رعایت نکرده و اطلاعات را اشتباه اعلام کرده است، قبولی ایشان لغو می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 13آبان1402، کدخبر: 1108141، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین