پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
باید بپذیریم که هیچ ماست فروشی از ترشی ماست خود حرف نمی زند. هیچ هواداری بی علت نیست حتی هواداری زیاده از حد برخی از نمایندگان مجلس از دولت. بخش زیادی از نمایندگان مجلس، دانش و مهارت کافی درخصوص بودجه را ندارند و صرفا حرافی می کنند و ... . چه بخواهیم و چه نخواهیم، با توجه به ساخت ناتراز اقتصاد در کشور ، شرایط خاص تولید ملی و غیره، تورم شدید را در سال ۱۴۰۳ داریم. البته شدت ان کمتر از سال ۱۴۰۲خواهد بود. بر این قاعده کسی بیاید و چند میلیمتر پر لیوان را ببیند و با نگاهی مثلا مثبت به مسئله بنگرد، از دید ما نه تنها قابل قبول نیست ، بلکه جای نقد هم دارد. ضمن تمکین به قانون ، بدون پرده عرض می کنیم که بخش زیادی از نمایندگان فعلی مجلس، توانمندی و صلاحیت حضور در پارلمان را نداشته و ندارند. حال اگر قصد اجرای ظاهری قانون وجود دارد یا دنبال دموکراسی به هر قیمت هستیم، بحث دیگری است.

شعارسال: حجت الاسلام حسن نوروزی، لایحه بودجه ۱۴۰۳ را ضدتورمی خواند و اظهار داشت:در این لایحه دولت تمام تلاش خود را برای کنترل هرگونه افزایش قیمت به کار گرفته است.

ادعای حجت الاسلام حسن نوروزی درباره ضد تورمی بودن لایجه بودجه ۱۴۰۳+ ۱۰ نقطه قوت لایحه بودجه ۱۴۰۳ از نگاه مرکز پژوهش‌های مجلس

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شاهد تأمین هزینه‌های جاری کشور از طریق درآمد‌های مالیاتی هستیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در این باره مطرح می‌شود این است که افزایش درآمد‌های مالیاتی دولت به معنای تحمیل بار این افزایش درآمد‌ها به حقوق بگیران است در حالی که این گونه نیست و در این حوزه افزایش مالیاتی نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: افزایش درآمد‌های مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ از محل جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی است.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ رشد اقتصادی هفت درصدی را پیش‌بینی کرده است که حتی اگر پنج درصد آن هم محقق شود، رضایت‌بخش است.

رئیس جمهور ۱۴ آذر بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه را به مجلس تقدیم کرد.

بر اساس قانون جدید مجلس، لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو بخش تقدیم مجلس خواهد شد که در مرحله نخست احکام بودجه و مرحله دوم جداول در مجلس بررسی خواهد شد.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پس از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، نخستین گزارش در خصوص ارزیابی لایحه بودجه سال آینده را تدوین و منتشر کرد.

در این گزارش، مهم‌ترین نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۳ به شرح زیر اعلام شده است:

برآورد دقیق‌تر ارقام منابع عمومی نسبت به بودجه سنوات گذشته
کاهش قابل توجه کسری تراز عملیاتی اسمی و حقیقی نسبت به سال‌های گذشته
کاهش تبصره‌های غیر بودجه‌ای در راستای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس و اصلاح ساختار بودجه
پیش‌بینی احکام لازم جهت پیشگیری از فرار مالیاتی
پیشنهاد افزایش یک واحد درصد مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص منابع آن به تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای
اختصاص ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع قابل‌برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال و رشد اقتصادی
اختصاص ۴۰ درصد از منابع حاصل از صادرات نفت و خالص صادرات گاز به صندوق توسعه ملی علیرغم محدودیت‌های منابع
استفاده از سازوکار اوراق درون سالی جهت مدیریت جریان نقدی و تسریع در پیشبرد طرح‌های عمرانی در ماه‌های ابتدایی سال
تسهیل تأمین مالی خارجی با اجازه به دولت به‌منظور ارائه ضمانت‌نامه به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی
مجوز تأدیه بدهی‌های ناشی از اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با واگذاری اموال غیرمنقول در سقف بودجه که مشروط به تسویه مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی با سازوکار مزایده، گام بزرگی در راستای پیشبرد طرح‌های عمرانی است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17آذر1402، کدخبر: 85312981، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین