پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۹۳۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست ها، مسائل و مشکلات این دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و بر ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان این دانشگاه تأکید کرد. در این جلسه، زلفی گل وزیر عتف از گزارشاتی درخصوص عدم رعایت سنوات تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی بدلیل گرفتن شهریه ثابت و وجود مستنداتی درخصوص عدم رعایت مقطع قبلی در ادامه تحصیل دکتری ، صحبت نموده و بیان داشت که مواردی را سراغ دارد که دانشجو فاقد کارشناسی ارشد بوده، اما در دانشگاه آزاد دکتری می خوانند. نکته جالب از این جلسه، انعکاس گزارش جلسه بشکل تعارفی بوده و گلایه ها و نقدها ، بشکل بسیار کم رنگی منعکس شده است. در واقع ،آنچه که در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اصلی کشور منعکس نشده، محور اصلی جلسه یا بررسی مشکلات دانشگاه آزاد بوده است. سلام بر تمامی همکاران رسانه ای غیرمستقل و مستقل . سلام بر کارت های هدیه بانکی. سلام بر تسهیل در تحصیل در مقطع ارشد و دکتری، توسط بعضی ها .

شعارسال: محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه سه ساعته هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که در روز پنج شنبه (همزمان با روز دانشجو) با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، درخواست ها، مسائل و مشکلات این دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و بر ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان این دانشگاه تأکید کرد. مخبر ضمن بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دانشگاه آزاد، با تبریک روز دانشجو به تمامی جامعه دانشگاهی کشور گفت: دانشگاه و دانشجویان در علم و فرهنگ کشور به عنوان نقطه تحول تاریخی شناخته می‌شوند و موتور جدی پیشرفت هستند که توسعه کشور بدون آن‌ها امکان پذیر نیست. وی به اقدامات دانشگاه آزاد در گسترش دانشگاه‌ها به ویژه در شهر‌های با جمعیت چند ده هزار نفری پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد که دانشگاه آزاد سهم بزرگی در گستردگی اماکن آموزشی در نقاط مختلف کشور داشته و توانسته است دغدغه تحصیلات دانشگاهی فرزندان خانواده‌های ایرانی را رفع کند. دانشگاه آزاد به تحول فرهنگی، ارتقای سطح زندگی و افزایش درک و آگاهی مردم به ویژه در شهر‌ها و مناطق دورافتاده کمک شایان توجهی کرده است که قطعا برای اداره کشور نیازمند ارتقای چنین معیار‌هایی هستیم.

بررسی مشکلات دانشگاه آزاد با حضور مخبر، زلفی‌گل و عین‌الهی +گزارش تعارف گونه رسانه ها از جلسه

مخبر درخصوص فعال شدن کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها نیز گفت: پس از آغاز بازدید از دانشگاه‌های کشور با کمک وزارتخانه‌های علوم و بهداشت یک کانون نخبگانی برای رصد و پیگیری مسائل دانشگاه‌ها و بویژه بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مسایل کشور ایجاد شده است و تاکنون چندین اندیشکده و مجموعه‌های دانشجویی در زمینه‌های مختلف با دولت همکاری می‌کنند که کرسی‌های آزاداندیشی هم کانون‌هایی هستند که در همین زمینه می‌توانند به دولت کمک کنند.

بررسی مشکلات دانشگاه آزاد با حضور مخبر، زلفی‌گل و عین‌الهی +گزارش تعارف گونه رسانه ها از جلسه

پیش از این جلسه حاضر نیز، معاون اول رئیس‌جمهور با همراهی وزرای حاضر از نمایشگاه روایت تحول دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد. نمایشگاه روایت تحول، به منظور ارائه مهمترین تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در چهارساله گذشته برگزار شده است. این نمایشگاه در ۸ بخش، ضمن تببین جزئیات طراحی و اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان برنامه عملیاتی ۵ ساله، ابعاد تحول در نظام‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و تربیتی، اقتصاد و مدیریت، مدیریت شبکه واحد و چگونگی پیاده‌سازی آمایش دانشگاه را به تصویر کشیده است. اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف دستیابی به دانشگاهی کارآمد، پایدار، پاسخگو، سرآمد و پرورش‌گر قوه عاقله و توسعه دهنده فضای انقلابی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

بررسی مشکلات دانشگاه آزاد با حضور مخبر، زلفی‌گل و عین‌الهی +گزارش تعارف گونه رسانه ها از جلسه

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با تاکید بر رویکرد پذیرش دانشجو بر حسب نیاز‌های کشور گفت: مدیریت یکپارچه آموزشی و رعایت و ارتقا استاندارد‌های آموزشی و افزایش تولید علم از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم در دولت سیزدهم است که دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند سهم خوبی در این زمینه داشته باشد. زلفی گل سپس با نگاهی انتقادی افزود، به من بار‌ها گزارش شده دانشگاه آزاد سنوات قانونی تحصیل را برای دریافت شهریه ثابت رعایت نمی‌کند. در مواردی دانشجو بدون اینکه ارشد داشته باشد، در دانشگاه آزاد دکتری خوانده و دانشگاه مدارک قبلی او را بررسی نکرده است.

بررسی مشکلات دانشگاه آزاد با حضور مخبر، زلفی‌گل و عین‌الهی +گزارش تعارف گونه رسانه ها از جلسه

بررسی مشکلات دانشگاه آزاد با حضور مخبر، زلفی‌گل و عین‌الهی +گزارش تعارف گونه رسانه ها از جلسه

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه گفت، دانشگاه آزاد اسلامی با پذیرش دانشجو در ۲۳۸ رشته پزشکی، دندانپزشکی و رشته‌های مرتبط در سال‌های گذشته سهم بزرگی در ارتقای علمی و رفع نیاز‌های کشور داشته است.

تعداد بازدید : 8



در ادامه این نشست جمعی از اساتید و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به تبیین و تشریح دستاوردها، مشکلات و دغدغه‌های خود از قبیل همکاری با بخش خصوصی در دانشگاه آزاد، حمایت از سرمایه گذاری‌های علمی دانشگاه، رویکرد حل مسأله در دانشگاه آزاد، حل برخی محدودیت‌ها برای خرید تجهیزات، حل مسائل مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه، کمک به دانشگاه برای ارتقا و بازسازی اماکن ورزشی، کمک دولت برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ علمی، پرداخت معوقات و بدهی‌ها به دانشگاه، تخصیص سهمیه دولتی، امکان ورود دانشگاه و ایجاد فضای آموزشی در بیمارستان‌های وابسته به دولت و بازنگری رویکرد‌ها در راستای حضور بهتر دانشگاه آزاد در مناطق محروم پرداختند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین