پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
جاده کوهستانی و ملی پاتاوه- دهدشت یکی از پرتردد ترین جاده های بین شهرستان کهگیلویه با شهرستان یاسوج (مرکز استان) و کریدور شمال به استان های جنوب و جنوب غربی کشور است، وقوع رانش زمین در چندین نقطه این مسیر به ویژه در فصل بارندگی ها به عنوان یکی از چالش های خطرناک این جاده محسوب می شود که باید با تدابیر لازم ایمن سازی فوری انجام شود. سوال اینجاست که گزارش حاضر، نوعی اطلاع رسانی با رویکرد پیشگیری از مخاطرات در فصل زمستان است یا افشاگری درباره اهمال های صورت گرفته در گذشته( مدیران اداره کل راه و ترابری استان و پیمانکاران جاده) و شاید هم بازار گرمی برای اخذ بودجه ؟ منتظر دریافت توضیحات از کلیه ذی نفعان و ذی مدخلان هستیم.

شعارسال: احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۳ با سفر مقام معظم رهبری به استان مصوب شد. تکمیل این جاده جزو یکی از پروژه‌های اولویت دار دولت سیزدهم قرار گرفت.

جاده کوهستانی پاتاوه- دهدشت پس از ۲۷ سال، تیرماه سال جاری با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

تعداد بازدید : 0

مسیر ملی پاتاوه - دهدشت بخش مهمی از کریدور شمال – جنوب کشور است که به کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور کمک شایانی می‌کند. بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب از جمله مزیت‌های این جاده ملی بشمار می‌رود.

جاده ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه - دهدشت ۱۳ تونل بطول هشت هزار و ۲۰۰ مترو تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی و احداث شده است.

مردم امیدوارند که شیرینی بهره مندی از جاده پاتاوه- دهدشت، با تدابیر ویژه متولیان برای ایمن سازی فوری این شاهراه ارتباطی پایدار بماند و از هرگونه خطرات جبران ناپذیری پیش گیری شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25آذر1402، کدخبر: 85323424، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین