پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
دبیرکل فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای به حراست مدعی شده که باشگاه استقلال بدون مجوز از سربرگ و امضای وی سواستفاده نموده و وارد مکاتبات جعلی با فدراسیون جهانی فوتبال شده است.هنوز مشخص نیست که این جعل امضا، با هدف ارسال چه پیامی به فدراسیون جهانی فوتبال بوده و قطعا خطیر باید در این خصوص توضیحات کاملی را در کمیته اخلاق، حراست وزارت ورزش و نهادهای امنیتی ارایه دهد.برخی از منابع هم با ارایه توضیحاتی، این کار را صرفا نوعی بی قاعدگی و اشتباه توصیف نموده و مدعی هستند که با صحبت های بعمل امده با ممبینی، موضوع حل و فصل شده است.

شعارسال: ایسنا مدعی شده به تصویر نامه‌ای دست پیدا کرده است که بر اساس آن دبیر کل فدراسیون فوتبال (هدایت ممبینی) مدعی شد باشگاه استقلال نامه‌ای با امضای او به فیفا ارسال کرده است. در این نامه، هدایت ممبینی، دبیر کل فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به حراست فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که باشگاه استقلال برای ارسال نامه‌ای به فیفا از سربرگ فدراسیون فوتبال و امضای دبیر کل آن بدون اطلاع استفاده نموده است. ممبینی در این نامه خواستار رسیدگی فوری موضوع از سوی حراست فدراسیون فوتبال شده است.

کشف نامه جعلی باشگاه استقلال به فیفا با جعل امضا دبیرکل فدراسیون در سربرگ تخصصی فدراسیون! + گمانه زنی ها و توضیحات

هنوز مشخص نیست که این جعل امضا و عنوان، بخاطر ارسال چه پیامی به فدراسیون جهانی فوتبال بوده است. قطعا علی خطیر باید در این خصوص توضیحات کاملی را در کمیته اخلاق، حراست وزارت ورزش و نهاد‌های امنیتی ارایه دهد.

برخی از منابع در توضیح این خبر آورده اند که شب گذشته خبری مبنی بر جعل امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال توسط باشگاه استقلال و سو استفاده از سربرگ این فدراسیون منتشر شد که واکنش‌های زیادی را در بر داشت. موضوع از این قرار است که باشگاه استقلال تهران با توجه به مشکلات مالی که دارد تصمیم گرفته، مطالبات دستیاران ساپینتو سرمربی سابق خود را از محل درآمد‌های این باشگاه در نهاد‌های بین المللی فوتبال پرداخت کند تا با مشکلاتی مانند بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی روبه‌رو نشود. بر همین اساس باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال درخواست کرده است تا نامه‌ای را برای فیفا در خصوص پرداخت این بدهی ارسال کند. بر اساس طرحی که فیفا آن را تأیید و مصوب کرده، به ازای هر روز حضور بازیکن در جام جهانی مبلغی در حدود ۱۰ هزار دلار به باشگاه تحت قرارداد او پرداخت می‌شود. تیم‌هایی که در مرحله گروهی حضور دارند، ۱۳ روز درگیر جام جهانی هستند و به ازای هر بازیکن، باشگاه او مبلغی در حدود ۱۳۰ هزار دلار دریافت می‌کند. با توجه به اینکه باشگاه استقلال در این رقابت‌ها ۳ ملی پوش داشته است حدود ۳۹۰ هزار دلار از فیفا طلب دارد و با استناد به این موضوع خواستار زدن نامه به فیفا بوده است.

کشف نامه جعلی باشگاه استقلال به فیفا با جعل امضا دبیرکل فدراسیون در سربرگ تخصصی فدراسیون! + گمانه زنی ها و توضیحات

با توجه به قوانین موجود فوتبال بین الملل فیفا و کنفدراسیون‌های هر قاره فدراسیون‌های فوتبال هر کشوری را به رسمیت می‌شناسد و باشگاه‌ها باید از طریق فدراسیون‌های فوتبال کشور خود درخواست‌های خود را به کنفدراسیون قاره و یا فیفا ارسال کنند. بر همین اساس باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال درخواست می‌کند تا نامه‌ای را جهت پرداخت بدهی خود به دستیاران ساپینتو از محل درآمد‌های این باشگاه به فیفا ارسال کند. آبی‌های پایتخت هم که در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام نداده بودند در دقیقه نود به فدراسیون اعلام می‌کند که هرچه سریع‌تر این نامه به فیفا ارسال شود. فدراسیون هم برای تسریع این اقدام از باشگاه استقلال می‌خواهد تا متن نامه را آماده کرده و تحویل بخش روابط بین الملل فدراسیون فوتبال دهد. بخش روابط بین الملل باشگاه استقلال هم این نامه را آماده و به فدراسیون فوتبال می‌دهد، اما به دلیل اینکه این باشگاه فرصت لازم را از دست داده بود و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات را مقابل دیدگان خود می‌دید با هماهنگی مسئولان فدراسیون مکاتباتش را عملی کرد. ادعا می‌شود که، با توجه به محدودیت زمان با فدراسیون صحبت کردیم تا نامه باشگاه استقلال را امضا و ارسال کنند. نامه استقلال از طریق ایمیل فدراسیون فوتبال برای فیفا ارسال شده است، چرا که باشگاه اختیار ارسال چنین نامه‌ای را نداشت. خروجی این نامه مشخص است و مطرح کردن جعل شدن نامه یک حرف بی اساس بود. حتی بعد از ارسال نامه ممبینی به حراست فدراسیون با او صحبت کرده و توجیح گردیده که جعلی صورت نگرفته است.

بر اساس توضیحات ارایه شده، باشگاه استقلال معتقد است درحالیکه تنظیم نامه هم بر عهده فدراسیون فوتبال بوده، در این ماجرا هیچ سوء استفاده‌ای از امضا و سربرگ فدراسیون نکرده و فقط نامه تنظیم شده را در اختیار فدراسیون قرار داده است. فدراسیون هم همان نامه تنظیمی باشگاه استقلال را هرچند با تاخیر به فیفا ارسال کرده است و هدف از طرح چنین اتهامی مشخص نیست.

ضمن اینکه پیگیری‌ها نشان می‌دهد قرار است مسئولان فدراسیون فوتبال با منتشر کننده این نامه برخوردی جدی داشته باشند چرا که نامه ممبینی به حراست فدراسیون فوتبال (در تاریخ (۱۴۰۲/۰۹/۱۷) موضوعی داخلی و مانند سایر مکاتبات در حال پیگیری و بررسی بوده است. به همین خاطر پرونده رسانه‌ای شدن این نامه که مسئولان فدراسیون را زیر سوال برده، به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ارجاع داده شده تا با منتشرکنندگان برخوردی جدی شود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین