پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
نوبخت مدعی است که اثربخشی این یک میلیارد درخت برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است. این درختان اگر بعد از ۴ سال همگی سبز شوند، می توانند ۱۶۰ میلیون تن ترسیب کربن، ۶.۲میلیون تن تولید اکسیژن، ۲۷.۵میلیون تن کاهش فرسایش، ۱۷۲.۷میلیون تن جذب گرد و غبار و ۱۷۱.۵میلیون مترمکعب تامین آب را داشته باشد.به دنبال این هستیم که در صورت فراهم شدن مقدمات در گینس رکوردی ثبت کنیم. با ادله قابل اثبات در هر دادگاه ، محفل علمی و حوزه سیاستگذاری و تصمیم گیری می توانیم ادعا کنیم که وزارت جهادکشاورزی و سازمان منابع طبیعی در حال اجرای یک حماقت مدیریتی است. اگر شخص آقای نوبخت بعنوان رئیس سازمان از غیرت حرفه ای لازم برخوردار است، پذیرای مناظره با ما در صداسیما یا یک دانشگاه تراز اول باشد. اگر شکست را قبول کرد ، طرح باید بخوابد ، قبوله جناب عباسعلی؟

شعارسال: عباسعلی نوبخت در پنجاه و پنجمین نشست طرح کاشت یک میلیارد درخت اظهار کرد: تامین و واگذاری نهال و انتخاب جغرافیای کاشت نهال با اداره کل منابع طبیعی استان است(شعار سال: به زودی درباره کاشت اوکالیپتوس در لرستان افشاگری توسط چند نهاد علمی صورت می گیرد).

به دنبال ثبت رکورد کاشت درخت در گینس هستیم + تو در حال حماقت مدیریتی هستی ، غیرت حرفه ای داری در صداسیما یا دانشگاه با ما مناظره کن

وی ادامه داد: تاکنون یک ریال اعتبار به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اختصاص نیافته است با وجود اینکه ردیف بودجه‌ای به ارزش ۲۳۷میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است. البته پیگیری‌های لازم انجام شده است. بنا داریم در صورت فراهم شدن مقدمات در ۸ اسفندماه رکورد کاشت درخت را در گینس ثبت کنیم و ۳۰ تا ۵۰میلیون اصله نهال در آن روز بکاریم.

وی با بیان اینکه باید سال بعد ادبیات ما درخت داری شود، گفت: یعنی باید علاوه بر درخت کاری، درخت داری را نیز در ادبیات مسئولان و مردم قرار دهیم.این طرح مردمی است و باید از ظرفیت‌های مردم استفاده شود. همچنین باید اطلاع رسانی درست و دقیقی نیز در این بخش انجام شود.

رییس سازمان منابع طبیعی در ادامه گفت: اثربخشی این یک میلیارد درخت برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است. این درختان اگر بعد از ۴ سال همگی سبز شوند، می‌توانند ۱۶۰ میلیون تن ترسیب کربن، ۶.۲میلیون تن تولید اکسیژن، ۲۷.۵میلیون تن کاهش فرسایش، ۱۷۲.۷میلیون تن جذب گرد و غبار و ۱۷۱.۵میلیون مترمکعب تامین آب را داشته باشد( شعار سال: اگر کاشته شد و صحرا سبز نگردید اخوی).

به گفته وی اولویت ما حفظ داشته‌ها و پوشش گیاهی موجود است. وی در بخش دیگری از صحبت هایش به ایجاد کارگروه برخورد با زمین خواران نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح اولویت ما برخورد با دانه درشت‌ها است و هیچ تعارفی با کسی که عرصه‌های منابع طبیعی را تخریب می‌کند، نداریم. در حال حاضر نیز یک مورد تخریب در استان مازندران در دستور کار داریم و پس از آن نیز استان تهران خواهد بود. با دانه درشت‌هایی که به طبیعت دست درازی می‌کنند برخورد خواهیم کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3دی1402، کدخبر: 1402100301212، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
0
بودجه این طرح چقدر بوده مگه؟ چرا آبخیزداری رو توسعه نمی دن خو
ناشناس
Germany
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
0
0
وقتی یه بیسواد و به این پست میرسونین بایدم همچین مزخرفاتی تحویل مردم بده کدوم زمین؟با کدوم آب میخوای جلوی خشک شدنشون بگیری
امان از کابینه رییسی ک اگ نبود توام الان همون گاو و گوسفندات باید میچروندی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین