شعارسال: ملیکا محمدی، فوتبالیست تیم ملی و یکی از ستارههای کلیدی فوتبال ایران و تیم شهرداری بم قهرمان لیگ کشور، همراه دو همبازی خود سوار خودروی کرایه تیبا عضو تاکسی اینترنتی اسنپ بود که به دلیل سرعت و عدم توجه راننده واژگون شد و به دلیل ایمنی بسیار پایین وسیله نقلیه در دم جان باخت.
ملیکا در آمریکا متولد شده بود و حتی در لیگ فوتبال زنان آمریکا نیز بازی کرد و این فرصت را داشت تا در تیم ایالات متحده هم بازی کند، اما به عشق پرچم ایران و بازی برای تیم ملی سرزمین مادری، به وطن برگشت و در ۲۳ سالگی در حادثهای که کیفیت خودرو ایرانی در آن نقش اصلی را ایفا کرد، جان باخت.
این حادثه رانندگی در ورودی شهر بم، منجر به مجروح شدن دو زن فوتبالیست دیگر شده که اکنون حال یکی از آنها تعریفی ندارد، اما قطعا خانواده آنها خوشحالند که عزیزانشان جان سالم به در برده اند.
این رخداد در حالی حادث شده که بحث واردات خودروهای خارجی ـ که قانون آن نیز در مجلس و دولت تصویب شده ـ به دلیل مشکلات ارزی اجرا نمیشود و همچنان ماشینهای خارج از استاندارد و اصول اولیه ایمنی، با قیمتهای گزاف توسط خودروسازان دولتی و انحصارطلب، به مردم تحمیل میشود.
همچنین مصادف شدن این سانحه تلخ که کشته شدن سالانه ۲۴هزار تن در جادههای کشور را دوباره یادآوری کرده است، بحث مجوز واردات خودرو خارجی لوکس به ملیپوشان تیم مردان را پیش کشیده است؛ جایی که شنیده میشود ابطال این مصوبه با رای جدید دیوان عدالت اداری، باعث خشم و قهر برخی ملیپوشها شده و در آستانه جام ملتهای آسیا، بحرانی در اردوی تیم ملی بزرگسالان به وجود آورده است.
در همین حال، مردم در شبکههای اجتماعی میگویند، برای اختلاس چای دبش چند میلیارد دلار ارز برای تخصیص خارج از قاعده و نظارت وجود دارد؛ اما برای خودرو که چه از لحاظ فنی و چه در زمینه آلودهسازی هوا با جان و رفاه و آسایش مردم سروکار دارد، ارزی وجود ندارد!
همچنین سیاستهای پراکنده و پریشان مسئولین باعث شده، اندک ماشین خارجی وارد شده به بازار، به دلیل شیوه قطره چکانی، قیمتهای چند برابری پیدا کند و به کام دلالان شود.
صحبتهای تازه میرسلیم، نماینده جنجال ساز مجلس ـ که او را نماینده انحصارگرا و حافظ منافع خودروسازان داخلی دانسته اند ـ بار دیگر حاشیه ساز شده و واکنشهای منفی گستردهای را برانگیخته است. میرسلیم بار دیگر بر طبل مخالفت علنی با واردات خودروهای خارجی و نو کوبید و آن را مشروط به چندین عامل از جمله شناسایی ارز، ایجاد زنجیره خدمات پس از فروش و ... کرد. او دستورالعمل واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال را هم زیر سوال برده است و با استدلالهایی که به مذاق خودروسازان داخلی خوش میآید، تریبون آنها شد.
در مقابل این گونه نمایندهها، مردم نوشتهاند اگر یک ماشین روز خارجی ایمن و حتی کارکرده که با قیمت معقول وارد شده باشد، زیر پای ملیکا محمدی و هم تیمی هایش بود، این فوتبالیست الان زنده بود. دختر فوتبالیستی که در آمریکا متولد شد و به عشق ایران و تیمملی، به وطن آمد و با خودروی ایرانی کشته شد.
فخر فروشی کنعانیزادگان، بازیکن تیمملی مردان جلوی دوربین که پز ماشینهای صد میلیارد تومانی حوالهای را میداد، هم بار دیگر وایرال شده است.
شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار: 4دی1402، کدخبر: 1212002، www.tabnak.ir
سلام
حد اطلاع ما از این ماجرای غم انگیز تا اینجا بود. اطلاع یا سناریوی قابل ارایه شما چیست؟ آیا مست بودند و سرگرم شوخی؟ یا توطئه و عمدی در کار می بینید؟ آیا داستان به گونه دیگری بوده ؟ و ..... لطفا نظرات خودتان را بیان کنید
واقعا از صمیم قلب به خانواده مرحومه ملیکا محمدی تسلیت میگم .دوستان سایت وزین شعارسال عین واقعیت رو گزارش کردید و هیچ جای بحثی نیست .برخی متاسفانه در هر حادثهای فقط دنبال ترسناک کردن موضوع و نهایتا تقصیر رو به گردن نظام و.... بله من هم بعنوان یک کارشناس ارشد صنعت خودرو معتقدم که بی کیفیتی و نا ایمن بودن خودرو های داخلی (طبق اعلام مرجع راهوار) مقصر اصلی اکثریت کشته شدگان در تصادفات هست .خنده دار اونجاست که برخی نمیدونیم چی تو فکرشونه و شما چی باید مینوشتید که راضی میشدند. خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه .همینطور مردمی و صادقانه به راه خودتون ادامه بدید .ما ممنون شما هستیم.