پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۲
در تازه‌ترین مورد هم انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان «فرار ابر‌ها از ایران» حسابی فراگیر شده و مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.آنچه در این فیلم به نمایش درآمده است، رسیدن ابرهای بارشی از سمت ترکیه به مرزهای ایران و تغییر جهت ناگهانی‌شان است که از آن با عنوان فرار از ایران یاد شده است.تاجبخش در این خصوص بیان داشته است که یکسری ابر هستند که در سامانه بالاتر شکل می‌گیرند و اصلاً روی ایران نمی‌آیند، هر قدر هم که با ترکیه هم مرز باشیم ولی هر تغییر آب هوایی که روی ترکیه باشد نمی‌تواند روی ایران بنشیند.

شعارسال: ​به گفته رییس سازمان هواشناسی، فرار ابر‌ها از ایران و آنچه در فضای مجازی به نمایش درآمده است واقعیت ندارد و کذب است. نام ابر‌های بارشی در ایران همواره با حواشی گره خورده است و هر از چندی شاهد انتشار و دست به دست شدن برخی ادعا‌ها درباره این پدیده طبیعی هستیم.

فرار ابر‌ها از ایران از شایعه تا واقعیت

در تازه‌ترین مورد هم انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان «فرار ابر‌ها از ایران» حسابی فراگیر شده و مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

آنچه در این فیلم به نمایش درآمده است، رسیدن ابر‌های بارشی از سمت ترکیه به مرز‌های ایران و تغییر جهت ناگهانی‌شان است که از آن با عنوان فرار از ایران یاد شده است و در فضای مجازی در این مدت بازدید بسیار زیادی داشته و موضوع گفتگو‌های متعددی هم شده است.

سروصدای بسیاری که این موضوع در چند وقت اخیر به پا کرده است، عاملی شد تا رییس سازمان هواشناسی کشور هم به آن واکنش نشان دهد. سحر تاجبخش در گفت‌وگویی، فرار ابر‌ها از ایران و آنچه در این فیلم به نمایش درآمده را تکذیب کرده است.

تاجبخش با تاکید بر اینکه الگو‌های بارش مناطق با یکدیگر متفاوت است، بیان کرده است: «در حال حاضر غرب کشور بارش برف داشتیم. ابر‌ها تابع سیستم‌های جوی هستند، سامانه ابر‌هایی که از مدیترانه نشات می‌گیرند روی ترکیه، عراق و ایران می‌آید. یکسری ابر هستند که در سامانه بالاتر شکل می‌گیرند و اصلاً روی ایران نمی‌آیند، هر قدر هم که با ترکیه هم مرز باشیم، ولی هر تغییر آب هوایی که روی ترکیه باشد نمی‌تواند روی ایران بنشیند.»

به گفته رییس سازمان هواشناسی کشور شرایط توپوگرافیبا دو کشور ایران و ترکیه با هم متفاوت است. او همچنین با اشاره به تفاوت میزان بارندگی دو کشور گفت: ترکیه دو دریا در شمال و جنوب دارد و میزان بارندگیش در سال۵۰۰ میلی‌متر است در حالی که میزان بارندگی در ایران حدود ۲۰۰ میلی‌متر است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیباچه، تاریخ انتشار: 5دی1402، کدخبر: 21363927، dibaache.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین