پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
سردار علی مؤیدی خرم‌آبادی؛ رئیس پلیس پیشگیری فراجا در دهمین شور اجتماعی پلیس پیشگیری اظهار داشت که بانک اطلاعاتی بیماران آلزایمری و اوتیسمی در اختیار پلیس قرار گرفته است تا هنگامی که این افراد به مقرهای پلیس مراجعه کردند، پلیس از وضعیت آنان آگاه شود و متناسب با حال و احوال و وضعیت آن افراد با آنان برخورد کند. این دسترسی به حرکات پیشگیرانه پلیس کمک می‌کند چراکه اگر این فرد رفتار نابهنجاری داشته باشد و به‌عنوان مثال شیشه‌ای بشکند، مأمور ما می‌داند این فرد به‌دلیل شرایط جسمی و روحی که دارد این رفتار را انجام داده است نه از روی ناهنجاری.

شعارسال: سردار علی مؤیدی خرم‌آبادی؛ رئیس پلیس پیشگیری فراجا صبح روز، دوشنبه، در دهمین شور اجتماعی پلیس پیشگیری اظهار کرد: پلیس پیشگیری باید با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها رویکردش را عوض کند، امروز جامعه ما، مردمی فرهیخته، اصیل و آگاه دارد.

بانک اطلاعاتی بیماران آلزایمری و اوتیسمی در اختیار پلیس قرار گرفت

وی افزود: اگر بخواهیم در جامعه ایفای نقش کنیم باید به علم جامعه‌شناسی مراجعه کنیم؛ این علم می‌گوید که جامعه دارای دو مؤلفه نظم و تحول اجتماعی است.

خرم‌آبادی گفت: ما معتقدیم با به‌کارگیری تمام قابلیت‌هایی که در جامعه وجود دارد و با استفاده از ابزار‌های فناورانه بتوانیم یک گفتمان اجتماعی با رویکرد پیشگیری ایجاد کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا بیان کرد: باید تغییری در مواجهه با مردم و نحوه برخورد با افرادی که به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند، ایجاد کنیم و باید نگاه اجتماعی داشته باشیم. مردم نباید از رفتار پلیس نابهنجاری ببینند و مردم در مواجهه با پلیس باید حس کنند این پلیس فهم اجتماعی دارد.

وی تأکید کرد: گفتمان پلیس خدمتگزار باید در لحظه تغییر کند و به‌تبعیت از اجتماع و جامعه باشد، در جایی که نیاز است مقتدر و در جایی که نیاز است با رأفت و مهربانی عمل کند.

مؤیدی گفت: بیش از ۹۰ درصد قانون‌مدار و سالم هستند و بخش اندکی هستند که در جامعه بی‌نظمی ایجاد می‌کنند، برای همین نباید به مردم بدبین باشیم و با آن‌ها خشن برخورد کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری ابراز کرد: بانک اطلاعاتی بیماران آلزایمری و اوتیسمی در اختیار پلیس قرار گرفته است تا هنگامی که این افراد به مقر‌های پلیس مراجعه کردند پلیس از وضعیت آنان آگاه شود و متناسب با حال و احوال و وضعیت آن افراد با آنان برخورد کند.

وی خاطرنشان کرد: این دسترسی به حرکات پیشگیرانه پلیس کمک می‌کند چراکه اگر این فرد رفتار نابهنجاری داشته باشد و به‌عنوان مثال شیشه‌ای بشکند، مأمور ما می‌داند این فرد به‌دلیل شرایط جسمی و روحی که دارد این رفتار را انجام داده است نه از روی ناهنجاری.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25دی1402، کدخبر: 3023274، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین